Пілот винищувача F-35, що розбився на Алясці 29 січня цього року, майже годину був на зв’язку з інженерами Lockheed Martin, повідомляє CNN. Він намагався з’ясувати у них, що можна зробити, щоб уникнути катастрофи. Однак отримані від них інструкції в результаті призвели до повної втрати контролю над винищувачем і його аварії. Сам пілот встиг катапультуватися і вижив.
ВПС США почали розслідування причин катастрофи відразу після того, що сталося. У підсумку було встановлено, що причиною аварії стало обмерзання стійок шасі винищувача — як носової, так і основних. Через лід вони не змогли нормально розкритися, коли пілот готувався до посадки. Їх повторний випуск призвів до того, що вони змістилися в бік від нормального положення.
Не зумівши вирішити проблему самостійно, пілот зв’язався з інженерами Lockheed Martin, яка і виробляє F-35. У переговорах брали участь п’ять інженерів виробника, в тому числі старший інженер-програміст, інженер з безпеки польотів і три фахівці з систем шасі. Розмова тривала 50 хвилин.
Пілот двічі спробував виконати посадку з негайним зльотом, щоб виправити стійки шасі, але і це не допомогло. А всі вжиті маніпуляції призвели до того, що система визнала: літак вже знаходиться на землі. В результаті винищувач став абсолютно некерованим — і пілотові довелося екстрено катапультуватися. При цьому він зумів направити літак в район злітно-посадкової смуги, щоб на землі в результаті аварії ніхто не постраждав.
Надзвичайні події, аварії, пожежі, ДТП, злочини та рятувальні операції — оперативні повідомлення й офіційні дані про все, що сталося в Україні та світі, — у розділі «Інциденти».
