Російська економіка стикається з зростанням тиску з боку країн-партнерів, які активно займають вільні ніші, що утворилися через інвестиційну паузу. Про це повідомила прес-служба Служби зовнішньої розвідки України.
За даними СЗР, висока ключова ставка, слабка монетарна політика та скорочення бюджетних видатків фактично блокують розвиток вітчизняних виробників. Формально інвестиції в основний капітал виглядають стабільними, проте це лише відображення минулих вкладень: реальне падіння, за оцінками розвідки, сягає 1,5%. Одночасно експортні доходи знизилися на 20%, а посилення податкового тиску — насамперед ПДВ ще більше обмежує бізнес.
Промисловці називають ключовими перешкодами дорогі кредити та повільне зниження ставки. У результаті російський ринок стрімко відкривається для китайських компаній, які без значних інвестицій одержують контроль над сегментами, де позиції російських виробників ослабли.
Особливо це помітно у сфері важких вантажівок. За січень–жовтень 2025 року продаж техніки масою понад 14 тонн впав на 54 %, а ринок магістральних тягачів скоротився на 71 %. Усього зареєстровано 37,9 тисяч важких машин — на 57 % менше, ніж роком раніше.
Незважаючи на формальне лідерство “КАМАЗа” з часткою 29,5%, китайські бренди Sitrak (16,3%), Shacman (10,8%) та FAW (9%) активно витісняють його. Тиск посилює і білоруський МАЗ, який контролює 7,2% ринку.
За оцінкою СЗР, російські виробники ризикують остаточно втратити ключові сегменти, а повернути позиції на тлі агресивної експансії “дружніх” конкурентів практично неможливо.
Головні рішення лідерів, дипломатія і геополітика — усе це в розділі «Світ».

