За словами освітнього омбудсмена Надії Лещик, система освіти України наближається до критичної точки: понад 40% вчителів планують піти з роботи протягом наступних 5 років, як повідомляє «ukr.radio».
Головними чинниками, що зумовлюють цю тривожну тенденцію, є низька заробітна плата, надмірна адміністративна відповідальність і напружені стосунки між працівниками шкіл.
Значною проблемою, що посилює проблему, є недостатня заробітна плата педагогів, особливо молодих учителів, які часто вирішують піти з професії на самому початку своєї кар’єри.
Фінансова нестабільність у поєднанні зі зростаючим обсягом паперової роботи та вимог до звітності зробили викладання непривабливим вибором кар’єри для багатьох.
Атмосфера на робочому місці є ще одним фактором, що відлякує вчителів, оскільки багато молодих фахівців стикаються з відсутністю підтримки, а часом і упередженістю з боку більш досвідчених колег.
Ці несприятливі умови перешкоджають їхньому професійному зростанню і призводять до незадоволеності.
Для розв’язання цієї проблеми розробляються плани щодо внесення законодавчих змін, спрямованих на поліпшення становища педагогів. До них належать підвищення заробітної плати, зниження адміністративного навантаження та створення програм підтримки для молодих учителів, які починають свою професію.
Мета полягає в тому, щоб стабілізувати робочу силу і гарантувати, що досвідчені педагоги залишаться в школах, одночасно залучаючи нові таланти в цю сферу.
Крім проблем, з якими стикаються вчителі, система освіти зазнає труднощів із підтримкою студентів, які повернулися в Україну після навчання за кордоном.
Багатьом із цих студентів важко адаптуватися до навчальної програми України, яка часто більш просунута, ніж в інших країнах. Освітні розриви в один-три роки не є рідкістю, через що деякі діти не можуть йти в ногу зі своїми однокласниками.
Для розв’язання цієї проблеми розглядаються заходи, що дозволяють студентам зі значними прогалинами в навчанні повторити рік навчання. Такий підхід спрямований на надання їм можливості подолати ці прогалини та повністю адаптуватися до української освітньої системи.
Також пропонуються додаткові уроки з ключових предметів, таких як математика та природничі науки, і держава планує виділити фінансування для цих ініціатив.
Українська система освіти стикається зі зростаючими проблемами, які вимагають термінових і комплексних рішень. Без своєчасних реформ відтік вчителів і зростаючі освітні відмінності серед учнів можуть серйозно вплинути на якість освіти в країні.