До Міноборони України не надходили скарги від військових щодо якості тушкованки, про яку йдеться в журналістському розслідуванні NGL.media. Також не було зафіксовано постачань без зазначеного сертифіката якості. Про це NV повідомив Державний оператор тилу.
Там заявили, що не перевіряють якість консервних виробів, які постачаються в ЗСУ, а контроль якості таких консервів здійснюється на етапі виробництва.
У відомстві зазначили, що за перевірку якості продукції несе відповідальність “Держпродспоживслужба”.
“Управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини відбирає контрольні зразки з партії, відправляє їх на лабораторний аналіз і, у разі позитивного висновку щодо придатності до споживання, видає сертифікат якості на постачання відповідної партії”, — повідомив Державний оператор тилу.
Також зазначається, що впродовж серпня (період, про який йдеться у розслідуванні журналістів), до них не надходили скарги від військових щодо якості зазначених у розслідуванні продуктів. Також оператор тилу стверджує, що не фіксував постачань без сертифіката якості.
Державний оператор тилу планує посилити контроль за якістю продукції та цифрувати процес підтвердження наявності сертифікатів якості в ІТ-системі — DOT-Chain.
“Ті постачальники, які не додали сертифікат, чи наявний вже вичерпав затверджені до постачання обсяги, не матимуть змоги сформувати пакет документів та відвантажити товар”, — додали у відомстві.
Так, 8 жовтня журналісти NGL.media після скарг українських бійців на якість консервів, які їм постачають, звернулися до лабораторії та отримали докази того, що тушкованка не відповідає стандартам. Фахівці дослідили вміст 8 консервів з однієї партії, яку передали військові, і виявили, що замість 59% частка м’яса з жиром у консервах становить лише 22,4%, водночас замість “м’яса” там шкіра і сухожилля, яких не повинно бути взагалі.