В Україні діє спрощений механізм звернення по таку допомогу – без збирання довідок та витрачання часу на заповнення декларації. Водночас в отриманні субсидії може бути відмовлено – проте, якщо виправити помилки, отримати її все одно можна буде.
Про це розповіли на Урядовому порталі. Там зазначили: в отриманні субсидії може бути відмовлено – наприклад, через помилки у заяві чи наданні не всіх документів. У такому разі:
- Якщо у заяві чи декларації є помилки, Пенсійний фонд повідомить про це. Виправити неточності можна буде протягом 30 днів.
- Якщо подані не всі документи, субсидія може бути призначена лише після того, як протягом 30 днів з моменту подання заяви та після перевірки ПФУ буде надано все необхідне.
Подати заяву на призначення субсидії можна кількома способами. Зокрема:
- поштою або особисто в одному із сервісних центрів Пенсійного фонду України (ПФУ);
- через портал електронних послуг Пенсійного фонду України (обрати опцію “Заява на житлову субсидію чи пільгу”) або мобільний застосунок ПФУ;
- через портал Дія (ввівши у пошуку “Заява на субсидію”);
- у центрах надання адміністративних послуг;
- через уповноважених осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади чи військової адміністрації.
При цьому наголошується: для заповнення заяви в електронній формі потрібно мати кваліфікований електронний підпис (КЕП).
Оформити ж субсидію мають право кілька категорій громадян. Зокрема:
- особи, зареєстровані у будинку/квартирі;
- особи, які не зареєстровані, але фактично проживають у будинку/квартирі на підставі договору оренди;
- внутрішньо переміщені особи, які не зареєстровані, але фактично проживають у будинку/квартирі – причому навіть без укладання договору оренди;
- неповнолітні діти, які залишилися без батьківського піклування або недієздатні особи працездатного віку, над якими встановлено опіку (за заявою опікуна або піклувальника);
- індивідуальні забудовники – якщо будинок не прийнято в експлуатацію, але плата за житлово-комунальні послуги вже нараховується.
“Під час призначення субсидії враховуються доходи всіх осіб, зареєстрованих чи задекларованих у житловому приміщенні. Якщо хтось із сім’ї перебуває за кордоном понад 60 днів, його доходи не враховуються”, – зазначили автори матеріалу.