Уряд Росії, яка має статус “бензоколонки Європи”, нездатна подолати дефіцит бензину на внутрішньому ринку. Для цього місцева влада продовжила заборону на експорт палива до кінця 2024 року.
Відповідну постанову опублікували 14 серпня на сайті Кабінету міністрів РФ, пояснивши це необхідністю підтримки стабільної ситуації на паливному ринку в період сезонного попиту і планових ремонтів, що проводяться на нафтопереробних заводах (НПЗ). Заборона не діятиме на:
- на постачання у рамках міжнародних міжурядових угод, зокрема з країнами ЄАЕС;
- пальне, яке вивозиться для особистого користування;
- паливо, яке вивозиться для надання міжнародної гуманітарної допомоги.
Це саме обмеження діє у країні з серпня – його вели після того, як в липні перший заступник міністра енергетики РФ Павло Сорокін запевняв, що заборона експорту дизпалива не потрібна. Однак пізніше стало відомо про спроби російської влади обмежити потенціал для вивезення дизеля невиробниками навіть на територію Митного союзу та ЄАЕС.
Заборона на експорт бензину була вперше запроваджена у жовтні минулого року. Приводом для цього стали рекордно високі біржові ціни, а також локальний дефіцит, що склався в низці регіонів. 2024 року заборону скасували, але з 1 березня її повернули. З 20 травня по 30 червня діяло тимчасове призупинення обмежень.
Проблеми з бензином в Росії загострилися на тлі атак українських безпілотників, що почастішали в червні, по нафтопереробних заводах у РФ. У зв’язку з цим у червні бензин АІ-95 подорожчав на біржі майже на 8 тисяч рублів за тонну, або на 22%. Проте виробництво бензину на НПЗ виявилося нижчим від плану уряду на 7%, а нафтові компанії були змушені розпродувати