• Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) Instagram
    В тренді:
    • Окупанти масово перекидають військову техніку: на які напрямки
    • Виплати з інвалідності можуть скасувати: хто у зоні ризику
    • 5 дерев притягують блискавку як магніт: їх не можна садити на ділянці
    • Європа не хоче прогинатися перед Трампом: чи вдасться домовитися
    • Відкладіть чорні сандалі: названо топовий колір взуття цього літа
    • Вже і яблуко – делікатес: ціни на фрукти зробили новий ривок
    • У Росії обстріляли свій же військовий літак, але це був не Ту-160: з’ясувалися подробиці
    • В Ощадбанку пояснили, як саме зміняться ліміти на перекази з 1 червня
    • Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Експерт
    Підтримати нас
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Експерт
    Головна сторінка » Україна виходить на довоєнні можливості морського експорту: підприємець Костянтин Жеваго пояснив, які фактори на це впливають

    Україна виходить на довоєнні можливості морського експорту: підприємець Костянтин Жеваго пояснив, які фактори на це впливають

    Ольга СтепановаОльга Степанова22 Квітня 2024, 14:492 хвилини на читання Економіка
    Жеваго Костянтин
    Поділитись
    Facebook Twitter Telegram

    Україна вийшла на довоєнні обсяги морського експорту, а загальні можливості експорту сягнули показників до початку повномасштабного вторгнення. Бізнесмен та підприємець Костянтин Жеваго пояснив, які фактори вплинули на позитивну динаміку та збільшення надходжень до бюджету. 

    Експерт зазначив, що це стало можливим завдяки зняттю блокади у Чорному морі, домовленностям України з партнерами про отримання військових кораблів для захисту суден у зерновому коридорі та страхуванню суден, які входять у вітчизняні порти.

    Для порівняння, лише за перші два місяці 2024 року наша державна експортувала майже 17 млн. тонн продукції морським шляхом. 

    «Це свідчить про перспективність цього виду перевезень і подальший розвиток морського експорту допоможе нівелювати важливість і залежність від перевезень суходолом. А відтак, Україна не буде вразлива до будь-яких блокад на кордонах з сусідніми державами, як це зараз відбувається на прикладі Польщі. Україна не буде перебувати у залежності, не буде втрачати заробіток і зазнавати збитків», – зазначає підприємець Костянтин Жеваго. 

    Запуск українського морського логістичного коридору розблокував поставки зерна на зовнішні ринки, що дозволило розв’язати проблеми сільськогосподарського експорту. Лише з початку року 70% з цих вантажів склала аграрна продукція українських сільгоспвиробників.

    Разом із запуском морського коридору, в Україні запрацювала система страхування від воєнних ризиків. Цей проєкт забезпечив безпеку суден, які входять в українські порти. Такий підхід сприятиме залученню більшої кількості компаній, які обиратимуть доставку своїх вантажів морем. Збільшенню попиту на морський експорт сприяло і зниження вартості страховки. Для порівняння, у жовтні 2023 року ставки страхування доходили до 4% вартості всього вантажу, то в лютому цього року вартість страховки 0,75% – майже в шість разів нижче.

    «За таких умов набагато більше українських компаній шукатимуть можливості для перевезення своїх вантажів морем, а якщо врахувати факт блокади кордону з боку Польщі, то це найефективніша альтернатива. Особливо для великого бізнесу», – аналізує бізнесмен Костянтин Жеваго.

    Програма передбачає можливості для страхування не лише суден, що перевозять агропродукцію, а й кораблів, які везуть решту товарів – руду, сталь, верстати та багато інших товарів. 

    Розвиток морського експорту сприяє акумулюванню внутрішніх ресурсів держави, а додаткові кошти йдуть не лише на зміцнення економіки воюючої країни, а й на підсилення оборони, забезпечення військових необхідною зброєю, технікою та амунцією, а також на інвестування у нові продукти і розробки оборонно-промислового комплексу України. 

    Ferrexpo Артеріум Єристівський ГЗК Жеваго Костянтин зерновий коридор полтавський гзк порти судноплавство

    Читайте також

    Путін намагається приректи на голод не тільки Україну, а й увесь світ, – The Times

    Курс долара стривожив українців: експерт озвучив несподіваний сценарій

    В Європі обвалились тарифи на електроенергію – а що в Україні

    Останні новини
    Сьогодні

    Окупанти масово перекидають військову техніку: на які напрямки

    18:54

    Виплати з інвалідності можуть скасувати: хто у зоні ризику

    18:45

    5 дерев притягують блискавку як магніт: їх не можна садити на ділянці

    18:37

    Європа не хоче прогинатися перед Трампом: чи вдасться домовитися

    18:30

    Відкладіть чорні сандалі: названо топовий колір взуття цього літа

    18:21

    Вже і яблуко – делікатес: ціни на фрукти зробили новий ривок

    18:12

    У Росії обстріляли свій же військовий літак, але це був не Ту-160: з’ясувалися подробиці

    18:04

    В Ощадбанку пояснили, як саме зміняться ліміти на перекази з 1 червня

    17:55

    Китай постачає порох і спецхімію на військові заводи Росії: що з’ясувала СЗР

    17:46

    Кредитні ліміти у банках України б’ють нові рекорди: що відбувається

    17:38
    Дивитись ще
    Категорії новин
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Інформація
    • Про проект
    • Автори
    • Редакційна політика і стандарти
    • Політика конфіденційності
    • Правила коментування
    • Контакти
    expert.in.ua © 2025 Всі права захищено.

    Введіть вище запит та натисніть Enter для пошуку. Натисніть Esc, щоб скасувати.