Нові автомобілі відомих брендів, куплені за останні кілька років, виявилися вдвічі менш якісними, ніж ті, що були придбані у 2010 році, і в майбутньому ситуація буде лише гірша.
Такого висновку дійшли дослідники зі США, які також оцінили авто за їх надійністю, склавши рейтинг якості, пише Naked Science .
Щороку американський центр споживчих досліджень компанії JD Power оприлюднює власний аналіз якості нових марок автомобілів. Він базується на кількості поломок, які виникли у 100 нових легковиках протягом перших трьох місяців після придбання. В опитуванні зібрано докладний досвід 93380 покупців автомобілів, випущених у 2023 році. Анкета складалася з 223 питань, що охоплюють усі аспекти водіння.
Проаналізувавши відповіді, дослідники дійшли висновку, що кількість проблем, пов’язаних із керуванням новими авто, вдвічі перевищує аналогічний показник 2010 року. Фахівці впевнені, що у майбутньому ситуація лише погіршиться. А оскільки у них були дані за всі попередні роки, також вдалося оцінити динаміку виникнення порушень роботи автомобілів.
З’ясувалося, що середній показник по всіх марках автомобілів за останні 12 років розподілився наступним чином: 43% проблем виникає в перші три місяці керування, 57% – у наступні 33 місяці. Хоча між марками авто існують відмінності, дослідники дізналися, що динаміка в цілому йде в бік погіршення якості.
Вчені також склали рейтинг марок авто – від більш до менш якісних. На першому місці опинився бренд Lexus — його вважали найнадійнішим автомобілем, на останньому — Land Rover. Друге місце посів Porsche, третє – Buick, четверте – Toyota, п’яте та шосте – Chevrolet та Kia відповідно. А ось у шістку найгірших, крім Land Rover, увійшли Chrysler, Volvo, Jeep, Volkswagen та Audi. Mazda, Infiniti, Nissan, Mercedes-Benz та GMC опинилися в середині списку. Дослідники мали дані далеко не за всіма марками автомобілів – до рейтингу потрапили лише 29 із них.
Фахівці вважають, що погіршення якості авто частково пов’язане з пандемією і кадровими та іншими проблемами, що виникли у зв’язку з цим, що впливають на процес виробництва, подібно до снігового кому. Адже автомобілі складаються з тисяч деталей, кожна з яких може бути зроблена в різних місцях. Це створює проблеми з якістю готового продукту.
Крім пандемії, на процес виробництва машин вплинуло впровадження нових, недостатньо налагоджених технологій, що з’явилися за останні роки. Тому дослідники порадили тим, хто зібрався купувати вживані авто, звернути увагу на їхній рейтинг.