Попри санкції щодо Росії, французька компанія, що базується у Шатору, продовжує постачати бортову електроніку для російських літаків вищих військових і політичних діячів. Про це у своєму розслідуванні пише французька газета Le Parisien.
Бортова електроніка, що поставляється компанією, містить передові системи, які контролюють різні аспекти польоту з кабіни пілота — від освітлення кабіни до систем зв’язку і передачі даних. Цю технологію встановлює французька дочірня компанія американської групи Astronics, відома як PGA.
“Для обладнання, модернізації або технічного обслуговування літаків вищих чиновників і олігархів Росії, російська влада звертається до фахівців компанії, що базується в серці Франції, у Шатору, на відстані кількох тисяч кілометрів від Москви. Цією компанією є PGA, дочірня фірма американської групи Astronics, штаб-квартира якої знаходиться в штаті Нью-Йорк і яка спеціалізується на авіоніці”, — наголошується в розслідуванні.
“Путін, Медведєв, Шойгу та інші діячі російського режиму тепер можуть скористатися передовою французькою технологією, що забезпечує безпечний і надійний зв’язок для їхніх мобільних телефонів. Спасибі, Франція”, — пишуть автори статті.
Бізнес із російськими замовниками не тільки не зупинився через запроваджені санкції, а й продовжив розширюватися. Згідно з даними журналістів, компанія заробила від 4 до 5 мільйонів євро, що відповідає оснащенню семи літаків.
Серед літаків, для яких постачають обладнання, — суперджети Іл-96 і “Сухой 100”, якими користується вище керівництво. Цими літаками користуються, зокрема, голова Ради безпеки РФ Дмитро Медведєв, міністр оборони РФ Сергій Шойгу і спікер президента Дмитро Пєсков, а також деякі інші високопосадовці разом із керівництвом ФСБ і навіть президентом Росії Володимиром Путіним, у якого є власний Іл-96.
За даними розслідування, для обходу санкцій PGA відправляє своє обладнання в контейнерах, заповнених камерами, кабелями та електронним обладнанням, у компанію, що має майстерню на старій радянській базі неподалік від Єревана, столиці Вірменії.
Однак ця схема зіткнулася з проблемами після охолодження відносин між Росією і Вірменією. Тепер коробки просто відправляються з Єревана до Москви, де системи встановлюються на секретному аеродромі. Цю інформацію вдалося виявити завдяки трекерам — пристроям відстеження, прикріпленим до вантажу. Платежі на користь французької компанії PGA здійснюються через Дубай, в ОАЕ.