Ціни на пальне в Україні знову пішли вгору. Експерти кажуть, що чекати зниження наразі марно.
Сергій Куюн, директор Консалтингової групи «А-95», пояснив, що бензин і дизель дорожчають через подорожчання нафтопродуктів у Європі. Після короткої паузи, коли ціни трохи знизились через затишшя на Близькому Сході, нафта знову почала зростати в ціні. Зараз тонна бензину коштує вже 785 доларів, хоча в червні було 770. Дизель тримається на максимумі.
Куюн каже, що це напряму впливає на вартість пального в Україні. Його закупівельна ціна залишається високою, а це тягне за собою й роздрібну. Продажі на заправках просіли, маржа зменшилася — отже, простору для здешевлення просто немає.
«Ціни зараз під напругою. Простору для зниження ми вже не бачимо. Навпаки, є більше шансів, що пальне ще подорожчає», — пояснив Куюн. Він додає, що максимум, на який можна сподіватися — це збереження нинішнього рівня. Але підстав для зниження він не бачить.
Ще гірший сценарій змалював паливний експерт Дмитро Леушкін, засновник групи компаній Prime. Якщо США введуть обіцяні санкції проти покупців російської нафти, вартість пального в Україні стрибне дуже різко: бензин і дизель — на 10 гривень за літр, автогаз — на 5, – повідомляє «УНІАН».
За його словами, після цього ціни триматимуться на високому рівні щонайменше до кінця року. А потім ще й з 1 січня 2026 року підніметься акциз. Плюс невідомо, яким буде курс долара. «Ралі може непогане вийти», — каже Леушкін.
Він наголошує, що замінити російську нафту на ринку миттєво не вийде. Саудівська Аравія вже вичерпала резерви — підключила всі додаткові свердловини. А США для збільшення видобутку потрібно більше часу.
Леушкін пояснює, що у США інший тип видобутку — сланцевий. «У саудів — відкрили кран і нафта побігла. У Штатах все набагато довше. Потрібно бурити. Видобуток зростатиме поступово, протягом року», — сказав він.
Новини автосвіту, тест-драйви, поради водіям, огляди моделей і тенденції ринку. Усе про автомобілі, інновації, безпеку руху та автоспорт — читайте в розділі «Авто».

