Викладання математики часто викликає у дітей страх та невпевненість, адже багато хто вважає, що ця наука “не для них”. Макке Леппенен, вчитель і освітній експерт з Фінляндії, пропонує підхід, який допомагає дітям подолати цей страх і повірити у свої можливості.
Він порівнює мозок із м’язом, який можна тренувати, навіть якщо учень чогось не вміє зараз, він може навчитися, якщо спробує. Головне — не боятися помилок.
Леппенен рекомендує вчителям фокусуватися не лише на правильних відповідях, але й на самому процесі. Помилки – це не привід для розчарування, а можливість навчитися. Педагог радить хвалити дітей за їхні зусилля та відзначати сильні сторони під час розв’язування задач, навіть якщо результат не зовсім правильний. За його словами, важливо підкреслювати креативність і правильні ідеї учнів, допомагаючи їм розвивати мислення.
Особливу увагу Леппенен звертає на те, щоб вчителі уникали підтримки “фіксованого мислення”. Наприклад, не варто говорити дітям, що у когось є “природні” здібності до математики, адже це може викликати відчуття неповноцінності в інших учнів. Замість цього краще коментувати роботу учня і його нові навички, а не здібності.
Також важливо, щоб вчителі не боялися визнати власні помилки чи прогалини у знаннях, особливо коли справа стосується новітніх технологій, у яких діти часто більш обізнані. Це не тільки зближує вчителів з учнями, але й допомагає дітям зрозуміти, що вчитися можна завжди, незалежно від віку.