Супермаркети та магазини повинні обмінювати та приймати назад непродовольчі товари, навіть якщо ті були продані по акції. Якщо ж торгова точка робить позначку на кшталт “акційний товар поверненню та обміну не підлягає” або подібну, то діє всупереч чинному законодавству.
Про це повідомили експерти “Захисту прав споживачів”. Вони зазначили: за законодавством, “споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, у якого він був придбаний”.
При чому позицій, які можуть викликати у покупця “законне” невдоволення, одразу кілька. Це:
- форма;
- габарити;
- фасон;
- колір;
- розмір;
- інші причини, через які придбаний товар не може бути використаний за призначенням.
“Покупці роблять покупки, незважаючи на звичний напис “Акційний товар поверненню та обміну не підлягає”. Проте слід зазначити, що така позначка суперечить нормам чинного законодавства. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня покупки, якщо більш тривалий термін не оголошено продавцем”, – йдеться у повідомленні.
Втім, у цьому правилі є виняток – і термін може бути збільшений. Однак лише, якщо це зробить сама торгова точка.
При цьому наголошується: обмін товару належної якості здійснюється за дотримання низки умов. Зокрема, якщо він не використовувався та збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, а також:
- пломби;
- ярлики;
- розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром.
Водночас, наголошується, вищезазначене не стосується переліку товарів, які не підлягають обміну (поверненню) на підставах, затверджених постановою Кабінету Міністрів від 19.03.1994 р. №172. До їх списку, серед іншого, входять:
- парфюмерно-косметичні вироби;
- пір’яно-пухові вироби;
- дитячі іграшки м’які;
- зубні щітки;
- апарати для гоління тощо.