Кількість продавців з Китаю на одному з найбільших російських маркетплейсів Ozon зросла вдесятеро за рік. За підсумками 2023-го воно досягло 100 тис. з 500 тис. зареєстрованих на майданчику продавців, розповів росЗМІ представник маркетплейсу.
За його словами, більшість продажів китайських селлерів припадає на електронні товари — мобільні телефони, комп’ютери та відеокарти. Також вони пропонують одяг, товари для дому та дитячу продукцію.
Разом із зростанням числа китайських селлерів зріс і їхній оборот на Ozon. У 2023 році він був більш ніж утричі більшим, ніж роком раніше. Кількість замовлень при цьому зросла у п’ять разів. Наразі на китайців припадає понад 90% транскордонної торгівлі маркетплейсу, уточнив представник Ozon.
“Китай практично не конкурує з російськими виробниками з точки зору як ключових категорій і термінів доставки, так і обсягу ринку”, – запевнили в маркетплейсі. Проте, самі продавці скаржаться на жорстку конкуренцію з боку китайських селерів.
У квітні 2024 року представники кількох російських брендів розповіли, що китайські продавці підробляють їх товари, а потім продають за нижчими цінами. Зокрема, на таку проблему вказували виробник спецодягу Brodeks та продавець електроніки «Перфект груп».
Китайські селери конкурують за ціною та присвоюють фото та опис успішних товарних карток, каже старший аналітик напряму «логістика» Data Insight Сергій Семко. Він зазначив, що побоювання російських продавців тим більше обґрунтовані, оскільки вони торгують китайськими товарами.
За оцінкою гендиректора “Infoline-аналітики” Михайла Бурмістрова, 100 тис. китайських продавців на Ozon – це “невелика” частина селерів з Китаю, які вже багато років присутні на російському ринку на майданчику AliExpress. У той же час, як зазначив експерт, продажі у AliExpress у Росії в 2023 році знижувалися і були в четвертому кварталі нижче 30 млрд руб., Що в 3,5 рази менше, ніж у такому ж кварталі 2022-го.
При цьому в першому кварталі 2024 року оборот китайських продавців на Ozon склав 17,1 млрд руб., оцінює Бурмістров.