Українські онлайн-магазини підірвали інтернет, пропонуючи одягатися у футболки, бейсболки та інші речі з написом “Ухилянт”. Цей тренд викликав бурю емоцій у мережі – хтось вважає його просто жартом, хтось – найвищим ступенем дезертирства.
Соціальні мережі вибухнули обговореннями: одні впевнені, що носіння такого одягу є неприйнятним актом дезертирства, інші вважають, що це вираження свободи вибору та протесту проти політики держави.
Фотографії користувачів, що надягли “Ухилянт” на себе, стали своєрідним мемом у мережі.
У той час, як деякі інтернет-користувачі закликають до бойкоту магазинів, які пропонують подібні товари, інші бачать у цьому просто гарний гумор або можливість висловити свою точку зору.
Однак, за всією цією грою в слова ховається серйозна проблема: питання національної єдиності та патріотизму, що стає предметом гострої дискусії в умовах військового конфлікту.
Військові експерти та представники влади висловили стурбованість, вважаючи, що подібні дії можуть серйозно підірвати моральний дух суспільства та послабити його готовність до захисту країни. Так, раніше Головне управління розвідки заявило, що це просто частина російського ІСПО:
“Головне завдання ворога – це демотивувати суспільство зсередини.”
Старший лейтенант ЗСУ, кавалер ордена Богдана Хмельницького Микола Мельник на це сказав:
“З одного боку, це російська ІПСО. З іншого боку, вона добре лягла на ті настрої, які є в українському суспільстві, тобто настрої відверто програшні. Українці знайшли собі виправдання, чому можна не воювати.”
Разом з тим, політичні діячі та суспільство ведуть активну дискусію про те, що настав час вживати законодавчих заходів для припинення поширення “Ухилянт” та подібної антипатріотичної символіки.