В Україні значно почастішали випадки блокування карт та рахунків громадян. Це відбувається внаслідок фінансового моніторингу.
Такі історії відбуваються, зокрема, і з багаторічними клієнтами банків. Один із них, який користується карткою ПриватБанку вже 10 років, розповів, що йому було відмовлено у доступі до особистого кабінету на сайті фінансової установи.
Клієнт зателефонував до служби підтримки, де йому повідомили, що договір з ним розірвано, а на електронну пошту надіслано відповідне повідомлення. Перевіривши свій e-mail, жодного листа від ПриватБанку клієнт, за його словами, не знайшов.
Причому з живим оператором йому так і не вдалося зв’язатися, у службі підтримки на кожен його дзвінок відповідав робот, повторюючи ту саму інформацію про блокування рахунку. Сигналів про подібні події на форумі Мінфіну у відповідній гілці безліч.
“Заблокували рахунок після того, як прийшли гроші з бінансу через P2P, це були гроші з донату і мали піти на запчастини для дронів, вони придумали, що хтось подав скаргу на шахрайську транзакцію і заблокували рахунок, надав всі дані про транзакції, що ось так і так, а людям, що сидять в підтримці, взагалі все одно на то, сказали ну щось робіть, ми нічим не поможемо, рахунок заблокований!” – скаржиться користувач під ніком embber.
Зазначимо, що подібні рішення можуть ухвалюватися через підозрілу активність на рахунку:
- зняття незвичайно великої суми готівки в регіоні, де ви зазвичай не знаходитеся;
- великі онлайн-покупки, особливо вночі;
- отримання великої суми на картку та її виведення готівкою;
- операції з криптовалютою чи іншими віртуальними активами у сумі понад 30 тисяч грн;
- транзакції на суму 400 тисяч грн та більше.