Close Menu
    • Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) Instagram
    В тренді:
    • Терміново перевірте “Дію”: українці почали отримувати сповіщення про скасування прописки
    • У Європі хочуть залишити українських біженців без житла
    • Розмитнення авто по-новому: що зміниться для водіїв у 2026 році
    • Як підвищити лібідо: поради для жінок і чоловіків
    • Розміщення ядерних боєголовок у Карпатах: чому Європі з Росією потрібно переходити до плану Б
    • В який час доби потрібно їсти ківі для поліпшення травлення та імунітету
    • НАБУ проводить обшуки у проросійської нардепки: розкрито шокуючі деталі
    • Готуйтесь до змін: як перерахують пенсії та соцвиплати у 2026 році
    • Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) YouTube RSS
    Експерт
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Експерт
    Home » Твори інженерного мистецтва: топ 5 найдовших підводних тунелів у світі

    Твори інженерного мистецтва: топ 5 найдовших підводних тунелів у світі

    Ольга СтепановаОльга Степанова10 Березня 2024, 18:362 Mins Read Світ
    Поділитись
    Facebook Twitter Telegram

    Підводні тунелі діють як дороги, побудовані під водою, і їх створення — це унікальний прояв інженерного мистецтва. По всьому світу побудовано безліч підводних тунелів, які служать життєво важливими зв’язками в регіональній інфраструктурі. 

    Видання Interesting Engineering пропонує познайомитися з п’ятьма одними з найдовших підводних транспортних артерій у світі.

    Сейканський тунель

    Сейканський тунель, який з’єднує японські острови Хонсю та Хоккайдо, є найдовшим у світі підводним залізничним тунелем. Його виникнення сягає 1954 року, коли пороми були основним видом транспорту між островами Хонсю та Хоккайдо.

    Сейканський тунель
    Сейканський тунель Фото: Wikipedia

    Сейканський тунель побудували 1988 року, і він має довжину 53,85 кілометра та розташований на глибині 240 метрів нижче за рівень моря. Тунель включає в себе дві станції, які є першими залізничними станціями, побудованими під водою.

    Тунель під Ла-Маншем

    Євротунель, тобто тунель під протокою Ла-Манш, має довжину 50,49 кілометра та з’єднує Велику Британію і Францію. Обидві країни домовилися про створення тунелю 1986 року, обравши залізничний тунель замість довгого мосту або комбінацію автомобільної та залізниці для з’єднання двох країн.

    Тунель під Ла-Маншем
    Тунель під Ла-Маншем Фото: Wikipedia

    Будівництво почалося в 1987-88 роках і завершилося в 1991 році, а офіційне відкриття тунелю відбулося 6 травня 1994 року. Сьогодні через тунель переміщаються понад 10 мільйонів пасажирів щороку.

    Проєкт тунелю під Ла-Маншем охоплює два одноколійні залізничні тунелі й один службовий тунель, що забезпечує двосторонній рух.

    Тунель Tokyo Bay Aqua-Line

    Tokyo Bay Aqua-Line
    Мостова частина Tokyo Bay Aqua-Line Фото: Wikipedia

    Tokyo Bay Aqua-Line об’єднує автомобільні та залізні дороги через тунель завдовжки 9,6 км, який проходить через Токійську затоку в Японії, а також надводний міст завдовжки 4,4 км. Тунель було відкрито 18 грудня 1997 року, і його маршрут містить ділянки штучних островів, які дарують унікальні враження від подорожі.

    Тунель Ryfast

    Система підводних тунелів Ryfast розташована в Норвегії та складається з двох тунелів загальною довжиною 14,3 км, розташованих під водою.

    тунель Ryfast
    Тунель Ryfast Фото: Wikipedia

    Будівництво системи тунелів тривало 10 років і включало викопування понад 2,5 млн кубічних метрів породи. Тунель Ryfast є найглибшим у світі підводним автомобільним тунелі, адже розміщений на глибині 292 метри нижче за рівень моря. Цей тунель було відкрито 2020 року.

    Тунель Eysturoyartunnilin

    Відкритий 2020 року підводний тунель Eysturoyartunnilin з’єднує острів Стреймой із островом Естурой на Фарерських островах і має довжину 11,2 км.

    Тунель Eysturoyartunnilin
    Тунель Eysturoyartunnilin Фото: Wikipedia

    У найглибшій точці підводний тунель розташований на глибині 189 метрів. Він має унікальну мережу з трьох труб, але найцікавіша його частина — це барвисте перехрестя в центрі. Це перша та єдина у світі підводна кільцева розв’язка.

    Головні рішення лідерів, дипломатія і геополітика — усе це в розділі «Світ».

    Читайте ЕКСПЕРТ у Google News Підписатися
    дороги інфраструктура ла-манш підводні тунелі сейканський тунель
    Останні новини
    Сьогодні

    Терміново перевірте “Дію”: українці почали отримувати сповіщення про скасування прописки

    11:04

    У Європі хочуть залишити українських біженців без житла

    10:53

    Розмитнення авто по-новому: що зміниться для водіїв у 2026 році

    10:50

    Як підвищити лібідо: поради для жінок і чоловіків

    10:40

    Розміщення ядерних боєголовок у Карпатах: чому Європі з Росією потрібно переходити до плану Б

    10:36

    В який час доби потрібно їсти ківі для поліпшення травлення та імунітету

    10:32

    НАБУ проводить обшуки у проросійської нардепки: розкрито шокуючі деталі

    10:27

    Готуйтесь до змін: як перерахують пенсії та соцвиплати у 2026 році

    10:26

    Гривня зміцнилася: долар дешевшає напередодні вихідних

    10:13

    Лайфхаки прання: як прати правильно і економно

    10:00
    Load More
    Категорії новин
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Інформація
    • Про проект
    • Автори
    • Редакційна політика і стандарти
    • Політика конфіденційності
    • Правила коментування
    • Контакти
    expert.in.ua © 2025 Всі права захищено.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.