У російській “Росавіації” будуть змушені позбутися 340 пасажирських авіалайнерів. Зокрема, це стосується сучасних версій “імпортозаміщених” літаків Sukhoi Superjet.
Про це повідомили у пресслужбі Служби зовнішньої розвідки України. Новозбудовані повітряні борти виявилися залежними від іноземних деталей та запчастин.
Росія втрачає цивільну авіацію
Як стало відомо, борти SSJ-100, оснащені французькими двигунами SaM146, які російські авіакомпанії більше не можуть офіційно обслуговувати через санкції. У літаків виходять з ладу системи управління та шасі, а ремонт підтримують лише “донорськими” запчастинами.
“Імпортозаміщена” версія, SSJ-NEW, яка потребує ремонту 64 вузлів, не пройшла сертифікацію: терміни модернізації перенесли 2026 рік, але без гарантій і без прогнозів щодо серійного виробництва.
Середньомагістральний літак МС-21 був готовий до серійного виробництва, але після початку агресії проти України проєкт зупинили через використання американських двигунів Pratt & Whitney PW1000G.
Версія МС-21-310, у якій мали замінити 70 західних вузлів, усе ще доопрацьовується: потрібно замінити системи зледеніння, туалетний модуль, попередження зіткнень, метеолокатор та електроживлення, що не змогли зробити російські виробники. При цьому дальність польоту літака скоротилася з 6 400 до 3 830 км.
Зокрема заміна застарілих літаків Ан-24 та Ан-26 теж була відкладена. А спецпроєкт “Байкал”, який мав замінити Ан-2, визнано невдалим, хоча фінансування триває.
Очільник “Росавіації” Дмитро Ядров прогнозує, що до 2030 року з експлуатації виведуть 340 літаків – 230 вітчизняних і 109 імпортних. Тепер же до них внесуть і моделі SSJ, в яких переважали іноземні комплектуючі.
Головні рішення лідерів, дипломатія і геополітика — усе це в розділі «Світ».
