Трагічна авіакатастрофа в міжнародному аеропорту Муан, яка забрала життя 179 людей, викликала серйозні питання щодо безпеки інфраструктури. Літак авіакомпанії Jeju Air, що виконував посадку на високій швидкості, не зміг зупинитися на злітно-посадковій смузі та зіткнувся з бетонною конструкцією.
Увесь світ облетіли кадри літака Jeju Air, який приземлився на високій швидкості та виїхав за межі злітно-посадкової смуги після чого зіткнувся з бетонною стіною. Влада, яка розслідує причини найстрашнішої авіакатастрофи в Південній Кореї, розглядає важливість розміщення бетонної стіни приблизно за 250 метрів від кінця злітно-посадкової смуги.
Авіаційний експерт Девід Лірмаунт заявив, що літак, попри технічні несправності, виконав посадку, яку можна вважати “майже ідеальною” за таких умов. За його словами, якби бетонної перешкоди не було, борт просто б зупинився за межами смуги, і більшість пасажирів могли б вижити. Виконавчий директор Aero Consulting Experts капітан Росс Аймер погоджується з версією Лірмаунта.
“На жаль, це стало причиною того, що всі загинули, тому що вони буквально врізалися в бетонну конструкцію. Цього там не мало бути”, — сказав Аймер.
Деякі експерти припускають, що пілоти могли не бути поінформованими про наявність бетонної конструкції. Як зазначила авіаційний аналітик Саллі Гетін, захід на посадку відбувався з іншого напрямку, ніж зазвичай, і це могло стати фатальним фактором.
За даними південнокорейського інформаційного агентства Yonhap, у бетонній конструкції розміщена навігаційна система, яка допомагає літакам приземлятися, відома як локалізатор. Ця система має чотири метри заввишки та розташована на одному рівні зі злітно-посадковою смугою для забезпечення її належної роботи.
Міністерство транспорту Південної Кореї повідомило, що в інших аеропортах країни та за кордоном також є випадки, коли обладнання встановлюється в бетонну конструкцію. Але після аварії чиновники перевірять, чи варта заміна бетонних конструкцій на легші матеріали, які зменшують ризик під час аварій.