Із появою метрополітену життя у містах змінилось до невпізнаваності. Але чи замислювались ви, в яких європейських містах найкращі, найгірші та найзавантаженіші мережі метро?
Відповіді на ці питання дає дослідження компанії зі зберігання багажу Bounce, яка вивчила всі служби підземки у столицях континенту та зробила кілька цікавих відкриттів. Результатами поділилось видання Euronews.
Щоби порівняти системи метрополітену, експерти врахували широкий спектр факторів: від середньої оцінки станцій у Google та відстані, яку покриває підземка, до кількості станцій, річного пасажиропотоку та відсотку позитивних та негативних онлайн-реакцій на кожну службу. На їхній основі було виведено “індекс метро”. На жаль Київський метрополітен у дослідження не потрапив через війну в нашій країні. Так само виключили з рейтингу підземки Москви та Мінська.
Найкращі європейські підземки
Найкращим виявилось метро в норвезькому Осло, набравши 8,06 балу з 10. Система метро норвезької столиці, відома як Oslo T-Bane або T-banen i Oslo, може похвалитися 101 станцією, що охоплює 85 км. Вона обслуговує всі 15 районів міста, а також частково простягається до сусіднього муніципалітету Берум. Підземка норвезької столиці складається з п’яти окремих ліній і ще одна в даний час знаходиться в стадії будівництва.
Другу сходинку посів метрополітен столиці Болгарії Софії. Його індекс – 7,64 з 10. Це єдина підземка у країні, до того ж вона відкрилася для пасажирів лише 1998 року. Система метро міста охоплює 52 км шляхів та включає 47 станцій, зокрема одна з них підходить впритул до аеропорту.
Третім стало метро Афін, підземку грецької столиці хвалять за дешевизну проїзду, швидкість та регулярність руху поїздів. Загалом це все потягнуло на 7,29 балу із 10. Афінське метро забезпечує пряме сполучення з аеропортом, що дозволяє мандрівникам дістатися центру міста на доступному і зручному громадському транспорті. Воно також з’єднується з жвавим портовим районом Пірей, звідки можна дістатися поромом до багатьох грецьких островів. Афінське метро має 62 станції на 70 км колій та щорічно перевозить понад чверть мільйона пасажирів.
До п’ятірки увійшли також метро Мадриду в Іспанії та Варшави у Польщі. Вони отримали 6,74 та 6,60 балу відповідно. У десятці опинились також метрополітени Лондону, Лісабона, Копенгагена, Бухареста та Праги.
Найгірші метрополітені в Європі
Антирейтинг очолило метро Будапешта, Угорщина. Його індекс склав усього 3,13 з 10. Хоча система метро угорської столиці відносно невелика, із 48 станціями на 39 км колій, вона перевозить дуже велику кількість пасажирів на рік — понад 382 мільйони. Стан станцій при цьому часто залишає у них дуже неприємні враження.
Брюссель взяв ганебне “срібло”. Підземка столиці Бельгії має 59 станцій на 40 км колій і набрала лише 3,20 пункту з 10. Вона перевозить понад 86 мільйонів пасажирів на рік, але станції їм дуже не подобаються – їх називають брудними і навіть небезпечними.
Римське метро також отримало низькі оцінки, ставши третім у списку найгірших. Метро італійської столиці покриває 64 км шляхів, розподілених по 73 станціям, але воно отримало лише 3,75 балу із 10 можливих. Його називають занедбаним, пасажири скаржаться на брак персоналу, несправне обладнання і не почуваються тут у безпеці.
Найбільш завантаженим виявилось метро Парижа. Воно перевозить близько 1,5 млрд пасажирів на рік, тобто приблизно 4,1 млн. пасажирів щодня.
Метро Лондона було визнане найбільшим. Його колії мають протяжність 402 км, а кількість станцій складає 272.
Мешканці Гельсінкі користуються метро менше за інших. Тутешня підземки перевозить близько 600 000 пасажирів на рік, що робить її найменш завантаженою в Європі. Це також найменша система у дослідженні, вона має всього 30 станцій.