Перед зіткнення літака рейсу 8243 “Азербайджанських авіаліній” із землею в Актау (Казахстан) на борту панували хаос, паніка та шок. З 67 осіб на борту вижили лише 29, серед них — бортпровідники Зульфугар Асадов, Айдан Рагімлі та пасажир Субхонкул Рахімов. Вони поділилися своїми свідченнями в інтерв’ю The New York Times.
За словами Асадова, літак Embraer 190 тричі намагався приземлитися в Грозному, але почав поводитися дивно. Бортпровідник почув дивний стукіт ззовні літака, потім щось порізало його руку.
“Слава Богу, я живий”, — сказав Асадов із лікарняного ліжка в Баку.
Рагімлі згадала, що чула два удари ззовні, після чого осколки влучили в салон. Вона допомогла Асадову перев’язати руку рушником.
Пасажир Субхонкул Рахімов розповів, що після удару по літаку пасажири почали молитися:
“Я думав, що це моя остання молитва”.
Дані Flightradar24 показали, що вертикальна швидкість літака за останні 74 хвилини польоту коливалася понад 100 разів. Після тривожних звуків літак врешті зазнав катастрофи: передня частина була серйозно пошкоджена, а хвіст відокремився.
Порятунок
Люди, які вижили, описали момент після аварії як тишу, що перервалася стогоном поранених.
“Я зрозумів, що ми приземлилися… Я не знав, що робити — сміятися чи плакати”, — зізнався Рахімов.
“Азербайджанські авіалінії” у п’ятницю заявили, що літак зазнав “зовнішнього втручання”. Американські розвідувальні служби припускають, що літак могли збити російською зенітною системою, ймовірно, ракетою “земля-повітря”. Свідки в Баку зазначили, що причиною могли стати російські системи ППО “Панцир-С1”.
Уряд Азербайджану оголосив про день жалоби, а “Азербайджанські авіалінії” призупинили рейси до восьми міст Росії. Розслідування причин катастрофи ведуть слідчі з Азербайджану, Казахстану та Росії.
Донька Асадова, Конул, зізналася, що не могла повірити, що батько вижив:
“Я подумала, що мене обманюють, що він не міг пережити щось подібне”.