Ібрахім Раїсі, прилетівши на зустріч із президентом Ільхамом Алієвим на сучасному МІ-171, що є експортною, модернізованою версією російського вертольота МІ-117, на зворотному шляху чомусь пересів на більш старий американський вертоліт Bell-212, пише haggin.az
Як відомо, останні 45 років США взагалі не постачали Ірану літаки або вертольоти. Запасні частини до американської авіатехніки, придбаної ще шахом Резою Пехлеві, іранці купують сьогодні на сірому ринку або ж виробляють самі. Сам Іран не має вертолітного виробництва, але є заводи, які обслуговують американські вертольоти Bell-212, Cobra та інші.
«У вертольота Ібрахіма Раїсі, швидше за все, було обладнання, що забезпечує навігацію в умовах поганої видимості, – зазначив ізраїльський експерт. – Але не було апаратури, що дозволяла літати «наосліп». Таке обладнання є у американських вертольотів UH-60M Black Hawk, у російських бойових «вертушки» К-52, відомих як «Алігатори»… Ці бойові гелікоптери, буквально нашпиговані сенсорами та різними приладами, можуть на автопілоті літати між горами та ущелинами, тримаючи дистанцію та фіксуючи найменші зміни рельєфу місцевості. Але оскільки всього цього й близько немає у цивільних вертольотів, зокрема в Bell-212, жоден адекватний екіпаж не став би наражати на небезпеку себе і пасажирів, здійснюючи політ в непроглядному тумані з майже нульовою видимістю. Втім, насправді великі начальники, користуючись своїм становищем, найчастіше чинять тиск на екіпаж і вимагають летіти в максимально нельотних умовах…», – заявив в інтерв’ю haqqin.az відомий ізраїльський експерт у галузі безпеки Сергій Мігдаль.
«У минулому авіакатастрофи, в яких гинули глави держав та урядів, уже траплялися, – нагадав експерт. – Аварія вертольота Раїсі нагадує катастрофу, що сталася 10 квітня 2010 року під Смоленськом у туманну погоду з лайнером Ту-154, в якому перебували президент Польщі Лех Качинські та члени Кабінету міністрів цієї країни, які супроводжували. Особисто мені незрозуміло, чому Ібрахім Раїсі, прилетівши на зустріч із президентом Азербайджану Ільхамом Алієвим на сучасному МІ-171, на зворотному шляху чомусь пересів на більш старий американський вертоліт Bell-212».