У Балтійському морі розгортається міжнародна детективна історія. Головний підозрюваний у пошкодженні двох підводних кабелів — китайське судно Yi Peng 3, капітаном якого виявився громадянин Росії. Як повідомляє Bild, ця деталь додає загадковості до вже непростої ситуації.
Що відомо про інцидент
Розслідування триває за участю Німеччини, Швеції та Фінляндії. Німецька федеральна поліція та корабель берегової охорони долучилися до справи, щоб визначити, як саме були пошкоджені кабелі, які забезпечують критичний телекомунікаційний зв’язок між країнами Балтії.
Згідно з попередньою інформацією, кабелі могли бути пошкоджені 18 листопада о 04:04 ранку. Як повідомив виконавчий директор фінської компанії Cinia Арі-Юссі Кнаапіла, несправність була зафіксована за 11 секунд до повного обриву кабелю.
Додаткове пошкодження виявили також на кабелі між Литвою та Швецією. Як зазначив головний технічний директор литовської компанії Telia Андрюс Шемешкявічюс, цей інцидент стався вранці 19 листопада.
Китайський корабель з російським “підтекстом”
Yi Peng 3 — вантажне судно завдовжки 225 метрів, яке увійшло до Фінської затоки з Порт-Саїду в Єгипті. Цікава деталь: перед інцидентом корабель побував у російському порту Усть-Луга. І ще цікавіше те, що капітаном судна виявився громадянин Росії.
Швеція активно розслідує можливу диверсію, і цей факт додає підстав для гіпотез про причетність Росії до пошкодження кабелів. Чи була це спланована операція, чи нещасний випадок — поки що невідомо.
Міжнародна реакція
Ця ситуація вже викликала хвилю стурбованості серед країн Балтії. Зважаючи на стратегічну важливість підводних кабелів для телекомунікацій і навіть безпеки, пошкодження таких об’єктів сприймається як серйозна загроза.
Німецький корабель берегової охорони вирушить до місця подій, щоб допомогти у розслідуванні. Тим часом телекомунікаційні компанії в регіоні працюють над тим, щоб мінімізувати наслідки інциденту для споживачів.
Що далі
Чи було це актом саботажу, чи звичайним нещасним випадком? Ця історія поки більше схожа на шпигунський трилер, ніж на звичайну технічну аварію. Але одне зрозуміло: такі інциденти показують, наскільки вразливою є критична інфраструктура, навіть у віддалених регіонах.