Через значне скорочення імпорту споживчих товарів, зокрема, із Китаю у Росії виник дефіцит зимового взуття. Цього року стрімко збільшився попит на валянки — майже на 20% порівняно з минулим роком.
Про це повідомляє The Moscow Times з посиланням на державні статистичні дані.
Як свідчить статистика, від січня до листопада 2024 року росіяни витратили на купівлю валянок 2,41 млрд рублів – це максимальний показник за останні три роки.
Порівняно з 2022 роком зростання попиту на валянки у росіян склало 30,6%, а з 2021-го — 56,6%.
Видання зазначило, що, за даними Федеральної митної служби, імпорт взуття та текстильної продукції до Росії за січень–серпень 2024 року скоротився на 9%. Основною причиною падіння імпорту стали запроваджені за війну в Україні західні санкції, які серйозно ускладнили для російських компаній операції з банками в “дружніх країнах”, зокрема у Китаї.
Китай, який є головним постачальником споживчих товарів та технологій у Росію, скоротив обсяги експорту на 10,4% у річному вираженні, спад був зафіксований вперше від липня. Загальний товарообіг між країнами в листопаді становив 145,9 млрд юанів ($20,14 млрд), що на 5% менше за жовтневий рівень.
До кінця року ситуація посилилася через посилення платіжного контролю з боку китайських банків. У листопаді вони почали перевіряти платежі з Індії, ОАЕ та Гонконгу щодо можливого російського походження коштів.
У грудні влада КНР запровадила нові експортні обмеження, що змусило виробників та логістичні компанії тимчасово призупинити постачання низки товарів.