Європейські країни ведуть переговори про масштабні затримання нафтових танкерів РФ у Балтійському морі. В даний час розробляється нове законодавство, щоб надати цим заходам юридичної ваги. Про це інфоормує Politico.
У публікації йдеться, що фінська влада захопила танкер Eagle S у грудні в ході широкомасштабної операції, підозрюючи, що воно пошкодило підводну лінію електропередачі, що з’єднує Естонію з Фінляндією. Затримання судна, яке перевозило 100 тисяч барелів нафти з Санкт-Петербурга, стало моментом відкриття нового фронту у таємній війні між Росією та Заходом.
За даними джерел Politico, пропозиції, що розглядаються, включають використання міжнародного права для арешту судів з екологічних або піратських причин. Якщо це не вдасться, країни можуть діяти самостійно, спільно запроваджуючи нові національні закони для затримання більшої кількості суден у далеких морських зонах.
“Майже 50 відсотків підсанкційної торгівлі [російською морською нафтою] проходить через Фінську затоку”, — сказав міністр закордонних справ Естонії Маргус Цахкна.
За його словами, є екологічні загрози, “є атаки на нашу підводну інфраструктуру”.
“Тепер питання у тому… що ми можемо зробити з цими кораблями?” – сказав він Politico. “Ми не можемо заблокувати все море, але ми можемо контролювати більше… Є багато можливостей”.
Переговори ілюструють зростаюче розчарування Європи тим, що Росія продовжує транспортувати свою нафту і ухилятися від західних санкцій, покладаючись на “тіньовий флот”, що постійно зростає — старіючі судна з неясними власниками і невідомою страховкою.
Вчиняючи так, Москва змогла зберегти ключове рятувальне коло для своїх військових зусиль в Україні з огляду на те, що нафта і газ приносять Кремлю близько половини доходів. І все це відбувається просто під носом у Європи, на її власних водних шляхах.
Число інцидентів, що зростає, породжує необхідність переслідувати танкери, які безкарно плавають у європейських водах, — і не тільки за допомогою санкцій, які виявилися занадто вразливими.
“Ми стаємо свідками того, що… існують деякі шляхи відступу” у західних санкціях проти Росії, заявив Politico міністр енергетики Литви Жигімантас Вайчюнас. “От чому заходи протидії тіньовому флоту справді допомогли досягти результатів, яких ми не здатні досягти за допомогою режиму санкцій”.
За словами чиновників і дипломатів, на додаток до пропозицій ЄС щодо внесення до чорного списку 74 танкерів тіньового флоту країни Північної Європи та Балтії окремо обговорюють, як вони можуть законним чином почати заарештовувати більше судів, пов’язаних з Росією.