Володимир Путін у понеділок підписав поправки до законодавства, що забороняють розміщення реклами на ресурсах, пов’язаних із забороненими в Росії організаціями. Текст опубліковано на порталі нормативних актів.
З 1 вересня, згідно схваленого раніше Держдумою законопроекту, набуде чинності заборона на розміщення ресурсів, пов’язаних із діяльністю організацій, діяльність яких у Росії заборонена – визнаних екстремістськими, терористичними чи небажаними. Заборона стосуватиметься і інтернет-ресурсів, доступ до сайтів яких був обмежений.
Зокрема, заборона має торкнутися реклами у фейсбуці та інстаграмі. Корпорацію Meta, якій належать ці соцмережі, було визнано ще у березні 2022 року екстремістською організацією – у зв’язку з тим, що після російського вторгнення в Україну правила модерування цієї мережі дозволили користувачам виступати з погрозами та закликами до насильства на адресу російських військових. Тоді ж у Росії заблокували фейсбук та інстаграм. Було заблоковано також низку інших соцмереж, хоча їхні власники і не були оголошені екстремістськими.
Особливо в соцмережі інстаграм, зокрема і після її заборони, російські блогери часто публікують рекламні пости.
Російська влада послідовно посилює навіть правила розміщення реклами в інтернеті. Відповідно до законодавства про реєстр блогерів, що набрало чинності, зокрема, заборонено розміщувати рекламу в пабликах або телеграм-каналах, які мають більше 10 тисяч передплатників і не зареєстровані в реєстрі.