Close Menu
    • Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) Instagram
    В тренді:
    • Де насолодитися сонцем у грудні: туристам порадили місто в Європі
    • Стабільне зниження: в Україні подешевшав один з базових овочів
    • Ніколи цього не робіть: за що прикордонники можуть відправити ваше авто “на яму”
    • Що приготувати на Миколая: прості рецепти, які сподобаються всім
    • Обшуки у квартирі Скороход: депутатка розповіла свою версію подій
    • США відправили “ядерного розвідника” до узбережжя Росії: що відомо про місію літака
    • Зустріч України і США: Віткофф розкрив до чого вдалося прийти після переговорів
    • Опалення без дров: спосіб, про який знали одиниці — тепер знаєте й ви
    • Українська
    • English
    Facebook X (Twitter) YouTube RSS
    Експерт
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Експерт
    Home » Справа на 13 мільярдів доларів: Китай вкрав креслення авіаносця класу Ford?

    Справа на 13 мільярдів доларів: Китай вкрав креслення авіаносця класу Ford?

    Ольга СтепановаОльга Степанова21 Липня 2024, 13:144 Mins Read Зброя
    Поділитись
    Facebook Twitter Telegram

    Нещодавнє розширення військово-морського флоту Китаю, зокрема будівництво авіаносця “Фуцзянь” (Fujian), викликає підозри, що Китай міг вкрасти креслення або ключові дані авіаносців класу Ford ВМС США.

    Пропонуємо статтю Гаррісона Касса про потенційну крадіжку військових технологій армії США китайцями.

    • Хоча цей факт поки що не підтверджено, історія появи у Китаю американських військових технологій, таких як винищувач J-20, схожий на F-35, посилює ці побоювання.
    • “Фуцзянь”, хоча і є удосконаленням китайської технології будівництва авіаносців, все ж не дотягує до класу Ford за розмірами і можливостями.
    • Примітно, що “Фуцзянь” оснащений електромагнітною катапультою, аналогічною EMALS на “Форді”. Попри ці досягнення, Китаю не вистачає матеріально-технічної інфраструктури, щоб зрівнятися з ВМС США.
    авіаносець Gerald R. Ford, авіаносець США, військові технології, військове шпигунство, крадіжка технологій, китай шпигує за сша
    Хоча цей факт поки що не підтверджено, історія появи у Китаю американських військових технологій, таких як винищувач J-20, схожий на F-35, посилює ці побоювання

    Корабель класу Ford: чи вкрав Китай його секрети?

    Чи вкрав Китай креслення або ключові дані для авіаносця ВМС США класу Ford? Це цілком можливо: експерти та новинні видання обговорювали це питання протягом останніх кількох років.

    Агресивна військово-морська експансія Китаю, зосереджена на будівництві нових авіаносців типу “Фуцзянь”, викликала запитання про те, звідки саме китайці беруть свої концепції. “Фуцзянь” має деяку технологічну схожість з авіаносцями класу Ford, і цей корабель є величезним кроком вперед у розвитку китайських технологічних можливостей.

    Не вперше: промислове шпигунство Китаю

    Параноя з приводу китайського шпигунства не безпідставна. У Китаю є досвід крадіжки американських військових технологій. Chengdu J-20, перший китайський винищувач п’ятого покоління, дуже схожий на Lockheed Martin F-35. А коли надсекретний стелс-літак Blackhawk розбився в Пакистані під час рейду на табір Усами бен Ладена, Пакистан, як повідомляється, продав його уламки Китаю, що дало змогу режиму Сі Цзіньпіна краще освоїти американські стелс-технології.

    Поведінку Китаю навряд чи можна назвати незвичайною або навіть зловмисною. Держави роблять усе можливе, щоб отримати перевагу над іншими країнами. Для китайського керівництва було б упущенням не спробувати зібрати всі можливі технологічні переваги. Те ж саме можна сказати і про Америку, яка одного разу перевезла групу нацистських учених (деякі з яких були воєнними злочинцями) до Америки, де вони могли продовжувати свою роботу на благо американського технологічного прогресу, забувши про минулі гріхи.

    Суть у тому, що Китай безумовно намагається роздобути американські військово-технічні секрети. Питання в тому, наскільки китайцям це вдалося, і в цьому конкретному випадку – чи вдалося їм роздобути креслення авіаносця класу Ford.

    Авіаносець класу Ford проти “Фуцзяня”

    “Фуцзянь” являє собою помітний прогрес у китайській технології будівництва авіаносців, але йому все ще далеко до класу Ford.

    авіаносець фуцзянь, авіаносець Gerald R. Ford, авіаносець США, військові технології, військове шпигунство, крадіжка технологій, китай шпигує за сша
    “Фуцзянь” являє собою помітний прогрес у китайській технології будівництва авіаносців, але йому все ще далеко до класу Ford

    “Фуцзянь” менший – близько 80 тисяч тонн проти 100 тисяч тонн у класу Ford – а це означає, що він зможе нести менше літаків, – розповів Newsweek Сем Роґґевін з Програми міжнародної безпеки Інституту Лоуї. – Крім того, кораблі класу Ford оснащені ядерною силовою установкою, якої немає у “Фуцзяня”, а це значить, що у китайця менший запас ходу і менше місця на борту для авіаційного палива”.

    авіаносець Gerald R. Ford, авіаносець США, військові технології, військове шпигунство, крадіжка технологій, китай шпигує за сша
    USS Gerald R. Ford

    Однак “Фуцзянь” оснащений системою електромагнітних катапульт, як і кораблі класу Ford.

    Система EMALS, як її називають на “Форді”, була революційною розробкою, яка замінила традиційні парові катапульти, встановлені на Nimitz та інших попередніх класах. Теоретично EMALS обіцяє забезпечити більш високий темп запуску літаків, менше навантаження для їхніх планерів і меншу потребу в обслуговуванні системи.

    EMALS називають серйозною модернізацією. Чи змогли китайці самостійно розробити систему, подібну до EMALS? Важко сказати, але збіг за часом викликає запитання.

    Як би там не було, Китай все ще не досяг рівня США у військово-морській галузі.

    “У Китаю немає інфраструктури для тривалої експлуатації “Фуцзяня” далеко від дому, – каже Роґґевін. – У нього є лише невеликий флот кораблів поповнення запасів, які зазвичай супроводжують авіаносний флот і підтримують його паливом, боєприпасами і запасами. І у Китаю немає нічого схожого на американську велику глобальну мережу портів і баз, де авіаносці можуть поповнити запаси палива, а екіпажі – відпочити”.

    Проте США варто стежити за військово-морськими можливостями Китаю, що постійно розширюються, і відповідними індо-тихоокеанськими амбіціями Сі.

    Про автора

    Гаррісон Касс – журналіст, який пише про оборону і національну безпеку, на рахунку якого понад 1000 статей на теми, пов’язані з міжнародними проблемами. Адвокат, пілот, гітарист і професійний хокеїст, Гаррісон служив льотчиком-стажистом у ВПС США, але був демобілізований за станом здоров’я. Отримав ступінь бакалавра в коледжі Лейк-Форест, ступінь доктора юриспруденції в Орегонському університеті та ступінь магістра в Нью-Йоркському університеті. Гаррісон слухає гурт Dokken.

    Сучасна військова техніка, розробки та постачання зброї, аналітика оборонних технологій і нові системи безпеки — усе про армійське оснащення України та світу читайте в розділі «Зброя».

    Читайте ЕКСПЕРТ у Google News Підписатися
    китай сша
    She Womo
    Останні новини
    Сьогодні

    Де насолодитися сонцем у грудні: туристам порадили місто в Європі

    12:38

    Стабільне зниження: в Україні подешевшав один з базових овочів

    12:31

    Ніколи цього не робіть: за що прикордонники можуть відправити ваше авто “на яму”

    12:22

    Що приготувати на Миколая: прості рецепти, які сподобаються всім

    12:18

    Обшуки у квартирі Скороход: депутатка розповіла свою версію подій

    12:15

    США відправили “ядерного розвідника” до узбережжя Росії: що відомо про місію літака

    12:12

    Зустріч України і США: Віткофф розкрив до чого вдалося прийти після переговорів

    12:09

    Опалення без дров: спосіб, про який знали одиниці — тепер знаєте й ви

    10:57

    Як ідеально приготувати курячу грудку: шеф-кухар розкрив хитрий прийом

    10:52

    Зеленський ухвалив важливе рішення щодо Єрмака: екскерівник ОП позбувся двох посад

    10:50
    Load More
    Категорії новин
    • Всі новини
    • Україна
    • Політика
    • Економіка
    • Світ
    • Стиль життя
    • Авто
    • Технології
    • Суспільство
    • Здоров’я
    Інформація
    • Про проект
    • Автори
    • Редакційна політика і стандарти
    • Політика конфіденційності
    • Правила коментування
    • Контакти
    expert.in.ua © 2025 Всі права захищено.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.