Касири в українських супермаркетах та магазинах можуть відмовитися приймати ті чи інші купюри та монети. Аргументувати це вони можуть тим, що їм нічим чим давати решту. Проте така поведінка є порушенням законодавства, а тому слід звертатися зі скаргою до керівництва закладу.
Як пояснили експерти “Захисту прав споживачів”, у такій ситуації покупцям слід поскаржитися адміністрації супермаркету. Адже касири зобов’язані приймати у покупців банкноти та монети всіх номіналів.
Ба більше, наголошується, до обов’язків касирів входить стежити за тим, щоб у касі були необхідні для решти гроші. Причому це робити самостійно.
“Проблема “у мене немає решти” не ваша, а касира. Якщо касир продовжує говорити так, звертайтеся до керівництва магазину та повідомляйте, що касир перекладає на вас свої обов’язки”, – розповіли експерти.
При цьому наголошується: наполеглива вимога певної суми є перекладанням обов’язків на покупця. Як і примус його до обміну великої суми в іншому місці.
Водночас у супермаркетах та інших закладах торгівлі можуть обважувати своїх покупців. Для цього використовуються ваги, які не пройшли повірки. Однак це є порушенням прав споживача, а тому покупці можуть звертатися зі скаргою до Держпродспоживслужби чи суду.
“Купуючи товар, що підлягає зважуванню, звертайте увагу, чи засоби вимірювальної техніки мають повірочне тавро. Якщо ні, то покупець має право вимагати у продавця документи, що підтверджують проходження засобами вимірювання періодичної повірки”, – розповіли експерти.
Якщо ж товар продається на ринку, підкреслюється, можна звернутися до його адміністрації – щоб та надала вимірювальні прилади. Адже за правилами торгівлі на ринках, “адміністрація зобов’язана забезпечувати продавців засобами вимірювальної техніки”.
Водночас, зазначається, якщо справність вимірювального приладу не підтверджена, ваші права як споживача виявляються порушеними. У зв’язку з чим можна звернутися до:
- Держпродспоживслужби;
- суду.