Міська влада Праги в понеділок, 14 жовтня, заборонила нічні походи по пабах, організовані туристичними агенціями, оскільки місто хотіло залучити “більш культурних” туристів. Згідно з рішенням, так звані барні тури (pub crawl) у столиці Чехії з 22:00 до 6:00 будуть заборонені. На звичайні туристичні групи заборона не поширюватиметься.
Чеська столиця з населенням 1,3 мільйона осіб уже давно є популярним місцем для галасливих парубоцьких вечорів і любителів пабів, переважно з Великої Британії, пише The Guardian. Заступник мера Праги Зденек Гржиб повідомив журналістам у понеділок, що організовані нічні походи по пабах тепер будуть заборонені.
“Проведення екскурсій з 22:00 до 6:00 буде неможливим”, – додав він.
Інший заступник мера Праги Їржі Поспішил заявив, що мерія Праги “шукає більш культурного, більш заможного туриста… а не того, хто приїжджає на короткий час тільки для того, щоб напитися”. Іноземні любителі пива роками допомагають Чехії утримувати позицію найспраглішої до пива нації в світі.
Так, у 2023 році в Чехії був випитий найбільший у світі показник – 128 літрів пива на душу населення, попри стійкий спад з моменту початку пандемії COVID 2020 року. У деяких ресторанах пиво, як і раніше, дешевше за воду, а багато пабів в історичному центрі міста, внесеному до списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, пропонують знамените місцеве пиво за ціною менше ніж 3 євро за пінту.
Глава Чеської асоціації готелів і ресторанів Вацлав Старек привітав рішення мерії.
“Поїздки в центр у пошуках пива стали проблемою для місцевих жителів та інших туристів”, – сказав він. “Я не думаю, що це зашкодить нашим продажам. Нікому не заборонять ходити в паб, але ці щовечірні організовані походи по пабах… нам не потрібні”.
Однак празьке агентство Pub Crawl, відоме нічними барними турами, розкритикувало дії міської влади, назвавши заборону популізмом. Там вказали, що гіди попереджають туристів про необхідність поводитися тихо, а самі тури тривають не пізніше 00:30.
Прага – не перша європейська столиця, яка намагається відвадити від відвідування міста певну категорію туристів. Минулого року Амстердам запустив кампанію з рекламою “тримайтеся подалі”, націлену на молодих британських чоловіків. Реклама спрацьовує, коли жителі Великої Британії вводять у пошукові системи такі запити, як “парубочий вечір в Амстердамі”, “дешевий готель в Амстердамі” і “похід по пабах в Амстердамі”. У рекламі описуються ризики і наслідки надмірного вживання алкоголю і наркотиків: штрафи, судимість, госпіталізація і незворотна шкода здоров’ю.
Інша кампанія, запущена цього року, була спрямована на те, щоб відлякати відвідувачів за допомогою онлайн-вікторини: будь-хто, хто відповість ствердно на запитання “Хочете прогулятися містом з випивкою чи косяком у руці?” або “Хочете провести екскурсію поміж вітрин секс-працівників?” отримуєте відповідь: “Це буде клопітно. Це заборонено”.
Інші європейські міста також запровадили заходи щодо стримування масового туризму, зокрема Венеція, де обмежили розміри туристичних груп і заборонили використання гучномовців, і Барселона, де заявили, що до 2028 року заборонять здавати квартири в оренду туристам.