Деякі компанії, розчарувавшись у ШІ, почали повертати до штату раніше звільнених співробітників, що свідчить про те, що автоматизація поки не здатна повністю замінити людей в очікуваному обсязі. Про це повідомляє видання TechSpot з посиланням на дослідження аналітичної фірми Visier.
Дослідження охопило дані про 2,4 мільйона співробітників у 142 компаніях по всьому світу. Близько 5,3% з-поміж звільнених повернулися на колишні місця, і цей показник вперше за кілька років почав зростати.
Як причину такого стану справ називають невідповідність між очікуваннями щодо нових ШІ інструментів і реальними результатами операційної діяльності. Річ у тім, що зараз ШІ-агенти замінюють лише елементи роботи, а не цілком посади.
Крім того, впровадження ШІ вимагає серйозних вкладень: інфраструктура, безпека, обробка даних – все це зазвичай обходиться дорожче, ніж планувалося. Як наслідок, деякі компанії, які розраховували на “автоматизацію і зниження штату”, змушені переглядати стратегію і повертати звільнених співробітників, чиї навички виявилися критично важливими.
Дослідження також вказує на приховані витрати скорочень: за оцінкою платформи Orgvue, на кожен заощаджений долар завдяки звільненню припадає приблизно $1,27 супутніх витрат (вихідна допомога, страхування, навчання нових співробітників тощо). Реальність така – звільнення заради впровадження ШІ з метою економії можуть виявитися помилковим рішенням.
Ці дані підтверджує і нещодавній звіт дослідницької групи MIT, який показує, що 95% компаній, які витратили кошти на ШІ, не отримали фінансової вигоди від своїх інвестицій. Одна з проблем – складність донавчання готових ШІ-агентів для індивідуальних завдань бізнесу.
ІТ-новини, інновації, штучний інтелект, гаджети, наукові відкриття та стартапи, що змінюють світ. Усе про сучасні технології та цифрове майбутнє — читайте в розділі «Технології».
