Оператори мобільного зв’язку отримали можливість автоматично блокувати дзвінки зі спамом, рекламою та потенційно шахрайськими викликами.
Нові правила запроваджені для підвищення безпеки абонентів і зменшення кількості небажаних дзвінків, що останнім часом поширилися особливо масово, – повідомив віцепрем’єр-міністр Михайло Федоров.
Зміни стали чинними після ухвалення 25 червня урядової постанови №761. Бізнес-користувачі повинні укласти договір з оператором і зареєструвати робочі номери — інакше дзвінки з цих номерів можуть блокувати автоматично. За заявою абонента оператор також може заблокувати номер, якщо він використовувався для спаму.
Впровадження нових правил буде поступовим, що дасть операторам час для налаштувань. Серед інших нововведень: користувачі отримають можливість самостійно вимикати контент-послуги в особистому кабінеті; у договорах має бути чітко зазначена швидкість інтернету; мешканцям зони бойових дій не блокуватимуть SIM-карти та не відключатимуть зв’язок за несплату.
У травні 2025 року українці залишили 433 скарги щодо якості мобільного зв’язку й інтернету. Понад половина звернень стосувалася голосового зв’язку та SMS, найбільше скарг надійшло з Києва, Львівщини, Дніпропетровщини й Харківщини.