Наразі Google розглядає можливість радикальної зміни своєї бізнес-моделі інтернет-пошуку. Згідно зі звітом Financial Times, компанія має намір ввести платну версію свого пошуковика з ШІ-функціями.
Джерела, знайомі з планами Google, говорять, що ці розширені функції пошуку на основі штучного інтелекту можуть стати частиною наявних платних сервісів Google з підпискою, таких як Gemini Advanced або Google One.
Традиційна пошукова система Google при цьому залишиться безкоштовною для користувачів. Водночас, у звіті наголошується, що навіть за наявності підписки користувачі продовжать бачити рекламу.
Поки що керівництво Google не ухвалило остаточного рішення про запуск преміального пошуку. У компанії побоюються, що здатність ШІ давати вичерпні відповіді може призвести до зниження кількості кліків користувачів за посиланнями на сайтах, що призведе до меншої кількості показів реклами та потенційно поставить під загрозу основний потік доходів.
Нагадаємо, що конкуренти з Microsoft, які об’єднались з OpenAI, понад рік тому запустили новий пошук Bing із вбудованим чат-ботом ChatGPT, який одразу видає відповіді природною мовою. На відміну від Google пошуковика, самому переходити за посиланнями і збирати потрібну інформацію з різних сайтів більше не потрібно.