Найбільший електричний літак в історії полетить у 2025 році

Шведський стартап Heart Aerospace готується до першого експериментального польоту літака X1. Він повністю електричний і має найбільші розміри серед усіх своїх конкурентів та аналогів.

Як це буде

Розробники повідомили, що “початковий експериментальний політ демонстратора Heart X1 покликаний підтвердити можливості інноваційної технології електричної тяги Heart”. Це стане важливою віхою для компанії, що була заснована в 2019 році й відтоді залучила 145 мільйонів доларів США для реалізації своїх планів з реформування авіації, повідомляє Heart Aerospace.

Heart представила X1 ще у вересні, зазначивши, що він побудований у тих самих пропорціях, що й паливний ES-30, з розмахом крил у 32 метри.

Випробувальний політ відбудеться з міжнародного аеропорту Платтсбург на півночі штату Нью-Йорк, який компанія вважає ідеальним вибором з огляду на його низьку щільність повітряного руху й підтримку в розробці та тестуванні транспортних технологій.

Компанія поки не уточнила, чи матиме X1 таку ж дальність польоту, що й ES-30. Однак уже зараз ясно, він матиме нульовий рівень викидів.

Комерційний літак ES-30 призначений для зльоту зі злітно-посадкових смуг завдовжки 1 100 метрів завдяки своїм високомоментним електродвигунам і турбогвинтам, а його гібридна система забезпечує загальну дальність польоту майже 400 кілометрів. З такою відносно невеликою дальністю польоту і обмеженою пасажиромісткістю Heart не прагне замінити великі авіалайнери. Натомість основна увага приділяється з’єднанню менших “кишенькових аеропортів” невеликої площі у громадах з недостатнім рівнем обслуговування. Очікується, що X1 йтиме тим же шляхом.

Існує ще кілька підприємств, які прагнуть зробити комерційні польоти без викидів реальністю:

  • Наприклад, швейцарська компанія ZeroAvia працює над воднево-електричним гібридним літаком-амфібією для використання в острівних регіонах.
  • У січні компанія Elysian заявила, що її дизайн літака, натхненний 1960-ми роками, з невеликим фюзеляжем і довгими, низько розташованими крилами, буде працювати досить добре, щоб перевозити 90 пасажирів у літаку, що працює від батареї. Але її літаки піднімуться в небо не раніше 2033 року.
  • Крім того, ми маємо багато прикладів одномісних або двомісних електричних аеротаксі, також відомих як eVTOL. Наприклад, від Archer Aviation та китайської компанії XPeng.

Heart має ще багато роботи перед першим польотом X1. Компанія зазначила, що літак “проходить широкі випробування критично важливих систем для забезпечення безпечного та успішного польоту”.

Компанія вже планує наступне покоління, Heart X2, у якому буде використано досвід першого демонстратора. У 2026 році буде випробувана система “незалежної гібридної силової установки”.

Очікується, що повноцінне комерційне використання почнеться десь у 2028 році.

Романчук Микола

Recent Posts

Майже 100 тисяч податків: скільки заплатять ФОП різних груп у 2025 році

У грудні 2024 року в Україні було запроваджено нові умови оподаткування, що стосуються ФОП. Одним із…

54 хв. ago

Суддя Господарського суду міста Києва отримав підозру у державній зраді

Діючому судді Господарського суду міста Києва повідомлено про підозру у державній зраді. Про це повідомляє Офіс Генерального…

56 хв. ago

Ілон Маск назвав “розвагою” вибух ракети космічного корабля SpaceX

Нещодавнє випробування ракети Starship, яка є найбільшою і найпотужнішою ракетою-носієм у світі, закінчилося тим, що верхній ступінь…

1 годину ago

Мураєв, підозрюваний у держзраді, знову заявив про себе: де з’явився

Скандальний український політик Євген Мураєв, якого підозрюють у державній зраді, повідомив, що живе та працює…

1 годину ago

Трамп планує оголосити криптовалюту національним пріоритетом, – Bloomberg

Обраний президент Дональд Трамп планує випустити указ, який підносить криптовалюти до рангу пріоритетних напрямів політики і дає…

1 годину ago

Обшуки в ексведучого телеканалу Медведчука: деталі від СБУ

Ексведучий телеканалу очільника забороненої в Україні партії «Опозиційна платформа – За життя» Віктора Медведчука Макс…

1 годину ago