Якщо держава усвідомлює, що війна – це на багато років уперед, то суспільство загалом і діти зокрема мають бути більш мобілізованими. Про це заявила дитячий психолог Інна Кузнєцова в інтерв’ю “Уніану”.
“Це не означає, що діти з перших класів мають вчитися запускати артилерійські снаряди або збирати аналоги “Шахедів”. Однак запровадження у школах форматів навчання з ідеологічною історією як системи – це корисно”, – зазначила фахівчиня.

За її словами, розповідати про небезпеки та морально готувати дітей до того, що в майбутньому їм також може довестися зіткнутися з війною, потрібно з раннього віку. Так, психолог вважає, що перші навички діти мають отримувати вже в дитячому садку.
“Перші знання можна давати навіть у садочку. Уже на цьому етапі дітям бракує певних наукових знань. Тут я повертаюся саме до питань інженерії, а не військової підготовки, звісно. Дітям із садка треба змінювати процес навчання – потрібно відходити від малювання паличок у зошиті. Натомість слід переходити до збільшення практики з 3D об’єктами. Це дозволяє формувати в них інженерне мислення саме на цьому, найважливішому етапі у 4-5 років”, – наголосила вона.
На запитання про можливий негативний вплив подібного навчання на дитячу психіку Кузнєцова нагадала, що зараз усі українці живуть у такій реальності, де діти повинні мати розуміння про загрози.
“На жаль, ми живемо в тій реальності, де такі знання важливі для дітей. Якщо летить балістична ракета – вони мають розуміти, яка це загроза і що робити. Але подавати все це потрібно не в застрашливій формі, мовляв, зараз усі помруть”, – сказала психолог.
Новини про життя людей, соціальні зміни, історії українців, громадські ініціативи та культурні тенденції. Усе, що відображає настрої та події в українському суспільстві, — читайте в розділі «Суспільство».
