Вершкове масло та молоко залишаються базовими продуктами для більшості українців, але навіть вони вже наближаються до психологічної межі у 120 гривень. Попри відносну стабільність, супермаркети потроху піднімають ціни — і різниця в кілька гривень між мережами може суттєво вплинути на бюджет.
Ціни на молочні продукти ми перевірили у великих торговельних мережах: Auchan, Metro, Novus і Megamarket. Основна тенденція — не стрімке, але поступове зростання, особливо у найпопулярніших брендів. Водночас великі стрибки цін не фіксуються, а середні показники залишаються в межах, знайомих споживачам із попередніх місяців.
Масло “Селянське” жирністю 72,5% (200 грамів) у липні коштує:
- 113,90 грн в Auchan
- 118,46 грн у Metro
- 119,40 грн у Megamarket
Середня ціна — 117,25 грн. Це вже майже впритул до межі в 120 гривень, яку ще торік вважали «перебором» для звичайного масла. Тим, хто хоче зекономити, варто звернути увагу на альтернативу — “Яготинське” 73%:
- 108,90 грн у Auchan
- 109,00 грн у Novus
Тобто в середньому — 108,95 грн за упаковку. Різниця на перший погляд невелика, але при регулярній закупівлі вона швидко перетворюється на суттєву суму.
Щодо молока, то тут розбіг цін ще виразніший. Наприклад, “Простоквашино” 1% (900 мл):
- 49,82 грн у Metro
- 57,30 грн у Megamarket
Середня ціна — 53,56 грн. Знову ж таки, майже 8 гривень різниці — лише за один літр.
А ось молоко “Яготинське” 2,6% (900 мл) в різних мережах продається так:
- 56,30 грн в Auchan
- 56,99 грн у Novus
- 58,76 грн у Metro
- 64,50 грн у Megamarket
Середнє значення — 59,14 грн. Це вже майже 60 грн за літр — показник, що колись вважався високим навіть для преміальних марок.
Загалом, якщо порівняти з травнем-червнем, ціни хоч і залишаються у «коридорі» останніх місяців, однак усе більше наближаються до нових цінових орієнтирів. Приміром, ще навесні купити “Селянське” за 110 грн було нормою, а зараз — майже удачею.
Попри це, молочка поки залишається відносно доступною. Ті, хто стежить за акціями, можуть заощадити 5–10 грн на кожному товарі, просто обираючи супермаркет. У межах однієї мережі теж можуть бути розбіжності — залежно від локації або наявності складу.
Молочні продукти й далі лишаються щоденним пунктом у списках покупок, особливо для тих, хто починає день із вівсянки на молоці чи снідає бутербродами з маслом. І хоча ціни вже не радують, як раніше, вони поки не шокують — щонайменше, якщо шукати найвигідніші варіанти.
Новини про життя людей, соціальні зміни, історії українців, громадські ініціативи та культурні тенденції. Усе, що відображає настрої та події в українському суспільстві, — читайте в розділі «Суспільство».

