Кожен власник лічильника має проходити періодичну повірку, щоб підтвердити справність пристрою. Цю процедуру споживачі мають оплачувати самостійно.
Згідно з поясненням Держпродспоживслужби, обов’язкова повірка лічильників на воду проводиться кожні чотири роки — відповідно до визначеного інтервалу. Про дату чергової перевірки можна дізнатися з технічного паспорта лічильника або в особистому кабінеті на сайті постачальника.
Таку перевірку здійснюють тільки спеціалізовані організації, які мають відповідні повноваження — наукові чи регіональні метрологічні центри, а також акредитовані лабораторії. У класичному варіанті лічильник знімають у присутності власника, передають на перевірку, а потім встановлюють назад. Весь процес оформлюється документально.
Водночас деякі компанії пропонують зробити повірку без демонтажу пристрою. Такий варіант зручніший, але коштує дорожче. Стандартна перевірка триває до п’яти робочих днів.
У разі позитивного результату лічильник отримує відповідне тавро або відмітку в документації. Якщо ж пристрій виявляється несправним, видається довідка про непридатність до експлуатації.
Відповідно до чинного законодавства, витрати на проведення повірки, ремонт, транспортування, монтаж і демонтаж лічильника несе його власник, якщо інше не передбачено договором із постачальником послуг.
Новини про життя людей, соціальні зміни, історії українців, громадські ініціативи та культурні тенденції. Усе, що відображає настрої та події в українському суспільстві, — читайте в розділі «Суспільство».

