В Україні залишилося 18 днів для оновлення військово-облікових даних. Більшість військовозобов’язаних вже скористалися додатком Резерв+ для оновлення інформації про себе, що стало найпопулярнішим способом оновлення даних, проте все частіше ТЦК виписують повістки навіть після цього.
Речниця Черкаського обласного ТЦК Аліна Кривошея пояснила виданню “Про все”, чому так відбувається і кому можуть виписати повістку після оновлення даних у Резерв+. За її словами, додаток Резерв+ не містить усієї необхідної інформації про людину, тому для повного оновлення даних часто виписують повістку на військово-лікарську комісію (ВЛК). Це відбувається, зокрема, у випадках, коли військовозобов’язаний не проходив медкомісію протягом багатьох років.
Кривошея нагадала, що термін дії висновку ВЛК під час воєнного стану становить лише один рік. Після цього медичну комісію потрібно пройти знову. Тому, навіть після оновлення даних у Резерв+, ТЦК може виписати повістку на ВЛК. Вона також зазначила, що додаток не містить усіх даних про людину. Якщо необхідно уточнити або доповнити інформацію – ТЦК видає повістку.
“У Резерв+ підтягується електронна пошта, номер телефону і прописка. Але якщо військово-лікарська комісія була, наприклад, 5 років тому, то інформацію про стан здоров’я обов’язково потрібно оновити, пройшовши комісію. Зараз, під час дії воєнного стану, термін дії висновку ВЛК – 1 рік. Тобто, через це можуть запросити відвідати ТЦК”, – пояснює Кривошея.
Коли Резерв+ каже йти до ТЦК
Багато українців скаржаться, що не можуть оновити інформацію про себе через застосунок Резерв+. Є випадки, коли застосунок взагалі не підтягує інформацію про людину, тому отримати електронний військово-обліковий документ неможливо.
Якщо така ситуація стається, то Резерв+ скерує на візит до ТЦК. Це станеться, як правило, у двох випадках: у першому, якщо дані про людину взагалі відсутні у реєстрі “Оберіг”, тобто вона не стоїть на військовому обліку, або дані в “Оберезі” некоректні. У другому випадку Резерв+ скерує до ТЦК, якщо містяться порушення військового обліку. Оператор ТЦК внесе до баз оновлені дані й після цього вже можна оновити інформацію про себе через застосунок Резерв+ . У випадку, якщо є помилки в індивідуальному податковому номері, адресі проживання, інших даних – то можна залишити заявку на їх заміну і через застосунок.