Військовозобов’язаним почали надсилати повістки автоматично поштою. Але що робити, якщо повістка загубиться через несправність поштової скриньки, затримку поштової служби або взагалі не дійде до адресата? Чи можуть виникнути проблеми із територіальним центром комплектування? Ці питання хвилюють багатьох.
Як пояснює адвокатка Марина Бекало, навіть якщо лист загубився з вини “Укрпошти” або був пошкоджений, ТЦК керуватиметься даними поштової служби. Якщо в повідомленні зазначено, що особа не перебувала за місцем проживання або відмовилася отримати лист, це вважатиметься фактом вручення повістки. Тобто, якщо лист надійшов у поштове відділення, а ви не забрали його, це може бути розцінено як факт ухилення від призову.
Що робити, якщо ви не отримали повістку, але вас притягують до адміністративної відповідальності? За словами Марини Бекало, у такому випадку є можливість оскаржити постанову ТЦК. Наприклад, якщо пошкоджена поштова скринька не з вашої вини або ви не отримали повідомлення про лист, необхідно скласти акт з представниками ЖЕКа чи ОСББ про пошкодження скриньки, або надіслати скаргу до “Укрпошти”. Це може стати підставою для оскарження у суді.
Крім того, важливо звертати увагу на терміни доставки листа. Якщо повістка була надіслана, але прийшла занадто пізно, це також може бути підставою для подання скарги на поштову службу. У таких випадках військовозобов’язаний може звернутися до ТЦК і пояснити ситуацію, підтвердивши, що затримка виникла не з його вини.
Цікаво, що ТЦК буде намагатися відстежити військовозобов’язаних через різні реєстри, і ті, хто оновлював свої дані, першими отримають повістки. А осіб, які не мають місця реєстрації або не оновлювали інформацію, можуть викликати через місце роботи, якщо вдасться з’ясувати цю інформацію.