Міністерство фінансів України планує запровадити нові правила для онлайн-сервісів, таких як таксі та доставки. Це може вплинути на роботу платформ та призвести до невеликого підвищення цін. Проте експерт Владислав Притоманов вважає, що серйозних змін до законів, швидше за все, не буде.
Він пояснює, що Україна, як і ЄС, повинна буде визначити, що таке цифрова платформа, і як вона має звітувати перед державою. Це кроки, які зближують Україну з Європою, хоча вони й не є обов’язковими для вступу до ЄС.
“Це реформа на папку про таксі та доставку, це загальноєвропейська реформа, що стосується всіх онлайн-платформ, на яких можна продавати послуги або товари. Туди ж входять Amazon, eBay, Aliexpress, не тільки Uber, Bolt, Uklon та Glovo. Нещодавно набула чинності зміна директиви про оподаткування в ЄС, яка визначила, що таке цифрова платформа і як вона повинна сповіщати про доходи та операції, які на ній здійснюються”, – каже Владислав.
На даний момент таксисти в Україні працюють через ФОП або як фізичні особи, але їхня кількість сильно перевищує офіційні дані щодо виданих ліцензій.
Притоманов вважає, що таких реформ, швидше за все, не буде прийнято. На його думку, це більше спроба показати, що щось робиться у податковій системі, хоча на практиці зміни будуть мінімальними.
“Я вважаю, що такі зміни не пройдуть і будуть розкритиковані. Вони можуть лише запровадити базове законодавство про те, що таке цифровий оператор, і накласти на нього якесь регулювання звітності, але не більше.”