З нового навчального року середні школи переведуть на новий формат навчання. Навчальний процес починатиметься пізніше – з 10-ї ранку. А в деякі, особливо критичні періоди, школи можуть перейти на змішане або навіть онлайн навчання.
Такими планами поділився міністр освіти Оксен Лісовий під час “Години запитань до уряду”.
Дефіцит електроенергії, який уже став для України критичним, а до зими може виявитися тотальним, вносить свої корективи в усі сфери життя, зокрема й у навчальні плани освітніх закладів. По суті, українські діти вже п’ятий рік поспіль, від початку епідемії коронавірусу, не можуть нормально навчатись у школах.
На жаль, новий навчальний рік 2024/2025 не буде кращим, ніж його попередники. А можливо, він виявиться найважчим, оскільки такого критичного становища в енергетиці країни ще не було.
У Міносвіти розглядають два варіанти зміни навчальних планів
За словами Лісового вони можуть бути такими:
- більш ранній початок нового навчального року з тривалими зимовими канікулами;
- початок навчального року за звичним графіком зі зміщенням часу занять і поєднанням різних форматів навчання.
За першим планом, імовірно, займатиметься вища школа, а також заклади профтехосвіти. Ще у травні Міносвіти розіслало їм свої рекомендації щодо зміщення графіка навчального процесу на теплішу пору року. Тобто заняття рекомендують розпочати у серпні, а також навчатися по суботах – з тим, щоб узимку відправити студентів на тривалі зимові канікули. При цьому кінець навчального року також буде не у травні, а, ймовірно, наприкінці червня.
Однак до середньої школи цей варіант вирішили не застосовувати. Натомість навчання планують розпочинати пізніше – з 10-ї години ранку, щоб можна було проводити всі заняття при денному світлі.
“Ми будемо працювати з графіками занять там, де немає позмінного навчання, зміщуючи початок уроків у школах на 10:00. Зараз працюємо над цими рекомендаціями. У крайніх випадках будемо повертатися до змішаного або онлайн навчання у складних пікових періодах”, – повідомив Лісовий.
При цьому до зими потрібно вирішити питання з генераторами для шкіл. Деякі навчальні заклади мають у своєму розпорядженні доволі потужні генератори, що дають змогу забезпечувати електроенергією всю школу. А в інших школах генератори слабкі, які можуть підтримувати лише пункт незламності всередині навчального закладу. Це питання Міносвіти розглядатиме і вирішуватиме спільно з місцевою владою.