Для залучення більшої кількості покупців українські супермаркети та інші торгові заклади використовують різноманітні прийоми – зокрема, застосування рекламні знижки. Однак при цьому вони часто порушують правила – наприклад, на цінниках повідомляється про знижку, а вже на касі покупець чує зовсім іншу цифру.
Про це повідомили у Держпродспоживслужбі. Там зазначили: у такому разі покупець має право сплатити саме ціну, яка є на ціннику – “адже саме на основі такої інформації було ухвалено рішення про купівлю”.
При цьому підкреслюється: за законодавством, реклама про зниження цін та про розпродаж обов’язково має містити низку відомостей. Зокрема:
- місце проведення розпродажів;
- дату початку;
- дату закінчення;
- співвідношення розміру нової ціни до попередньої ціни реалізації товару чи розмір знижки.
Крім того, наголошується, якщо права споживача порушені, а підприємство відмовляється задовольнити справедливі вимоги відповідно до чинного законодавства, слід звертатися до територіального органу Держпродспоживслужби у своєму регіоні. Адреси – за посиланням.
“Нагадуємо споживачам про важливість уважного вивчення обов’язкової інформації про товар, яка вказана на його маркуванні! Особливо, коли ціну значно знижено, варто звернути особливу увагу на термін придатності харчового продукту”, – наголосили у Держпродспоживслужбі.
Тим часом у Верховній Раді готують законопроєкт, який зобов’язує торгові мережі вказувати ціну товару за кілограм, літр, квадратний чи погонний метр, якщо той продається у меншій упаковці. Мета – боротьба зі шринкфляцією, тобто явищем, коли виробники зменшують кількість або об’єм товару в упаковці, залишаючи при цьому стару ціну або змінюючи незначно її.
За словами народного депутата Дмитра Гуріна (“Слуга народу”), зареєструвати документ у парламенті мають намір вже наступного тижня (починається 23 грудня). “Подаємо законопроєкт, щоб на цінниках були зобов’язані вказувати ціну на літр/кг і всі пляшки по 850 мл молока пішли у минуле. Наступного тижня реєструємо”, – повідомив він.
Зокрема, зазначив він, документ передбачає внесення виправлення до ст.15 закону про захист прав споживачів. Яка вказує, що:
- Споживач має право на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість свідомого та компетентного вибору.
- Інформація має бути надана споживачеві до придбання ним товару або замовлення роботи (послуги).
При цьому нардеп зазначив: якщо законопроєкт буде ухвалено, продавці будуть зобов’язані вказувати на ціннику дві ціни:
- за 1 кг/л тощо;
- ціну за конкретну вагу/обсяг тощо, що вказано на тарі.