В Україні почастішали випадки недотримання умов зберігання продуктів чи продажу протермінованих. За словами голови Держпродспоживслужби Сергія Ткачука, офіційне звернення споживача є підставою для позапланової перевірки магазину. Про це він повідомив у коментарі “РБК-Україна”.
Він наголосив, що по всій Україні за 15 днів надійшло 35 скарг щодо недотримання умов зберігання та протермінованих продуктів. Зокрема, найбільше в Києві — 11. Через звернення споживачів Держпродспоживслужба миттєво починає перевірки.
“Якщо є порушення щодо гігієнічних вимог, то штраф від 6 до 10 мінімальних заробітних плат, продаж непридатних харчових продуктів – від 17 до 25 мінімальних заробітних плат, протерміновані швидкопсувні харчові продукти — від 8 до 12 мінімальних заробітних плат”, — сказав Сергій Ткачук.
Він зауважив, що якщо під час перевірку виявляють зіпсовані продукти, то їх вилучають та утилізують. Також посилено моніторинг стихійних ринків на Дніпропетровщині, Івано-Франківщині, Київщині, Кіровоградщині, Львівщині, Миколаївщині, Полтавщині, Сумщині, Тернопільщині, Херсонщині. Це важлива робота для запобігання харчових отруєнь.
Так, у Дніпрі в результаті моніторингу було вилучено й утилізовано майже 200 кілограмів риби, 2,7 кілограма раків і 20 кілограмів ковбасної продукції.
“Не було документального підтвердження походження цієї продукції, ніхто не здійснював лабораторне дослідження, що ця продукція безпечна, а також, що надзвичайно важливо, — не дотримувались умови зберігання”, — додав Ткачук.