Головне управління Пенсійного фонду України нагадує: кожен пенсіонер або застрахована особа має повідомляти про зміни у своїх особистих даних. Ігнорування цих правил може призвести до затримки або навіть призупинення виплат.
Про які зміни потрібно негайно інформувати?
- Зміна паспорта або ID-картки. Якщо ви отримали новий паспорт (наприклад, у разі втрати старого чи переходу на ID-картку), про це обов’язково потрібно повідомити ПФУ.
- Зміна прізвища, імені або по батькові. У випадку шлюбу чи інших обставин, що змінюють ваші особисті дані, потрібно надати до ПФУ нові документи, які підтверджують ці зміни.
Пенсіонери. Фото: скрін youtube
- Зміна місця проживання. Нову адресу реєстрації потрібно внести до пенсійної справи, адже це впливає на доставку виплат через пошту.
- Виїзд за кордон. Якщо ви переїхали на постійне місце проживання за межі України, це також потрібно задекларувати.
Пенсійний фонд вимагає, щоб про всі ці зміни пенсіонери повідомляли в 10-денний термін. Зробити це можна як особисто у відділенні ПФУ, так і через вебпортал електронних послуг.
На порталі доступна функція подачі заяви для внесення змін у пенсійну справу. Для цього потрібно:
- авторизуватися за допомогою електронного підпису (КЕП);
- обрати розділ «Щодо пенсійного забезпечення»;
- заповнити заяву у вкладці «Внесення змін до пенсійної справи».
Оформлення пенсії, фото: Facebook//ПФУ
Які заяви можна подати онлайн?
- Зміна способу виплати пенсії (наприклад, перехід із пошти на банк).
- Зміна банківських реквізитів або адреси отримання виплат.
- Переведення виплат через платіжну систему без відкриття банківського рахунку.
- Оновлення особистих даних: прізвища, імені, паспортної інформації.
У разі несвоєчасного повідомлення про зміни Пенсійний фонд може призупинити виплати до моменту з’ясування обставин. Це може стати проблемою для пенсіонерів, які отримують кошти через пошту або за старими реквізитами.