В Україні навколо теми мобілізації багато розмов. Що відбиває бажання в українців стати на захист своєї країни? Чому бронь 50% персоналу не вирішує питання?
Військовий експерт Роман Світан в ефірі “Апостроф TV” висловив думку, що примусова мобілізація лише шкодить боєздатності на фронті. Проблема в тому, що “бусифіковані” люди, яких мобілізують насильно, часто виявляються неспроможними ефективно воювати. Світан навів приклад 72-ї бригади під Вугледаром, яку росіяни обійшли з флангів через слабкість у підрозділах територіальної оборони. “Мотивацію через примус підняти неможливо”, — пояснює експерт.
Але це лише частина проблеми. Світан вважає, що фінансова мотивація має стати ключовим фактором для залучення професіоналів до лав ЗСУ. Патріотизм — це добре, але на передовій він не замінить необхідні навички та підготовку. “Ті 100 тисяч гривень, які зараз пропонують військовим, це близько 2 тисяч доларів — цього недостатньо для стимулу”, — зазначає експерт, натякаючи, що потрібно серйозно підвищувати ставки.
Водіїв бензовозів треба дозволити бронювати в 100% випадках
Засновник логістичної групи компаній “Прайм”, експерт паливного ринку Дмитро Льоушкін на своїй сторінці в Facebook зазначив, що в Україні почастішали випадки, коли працівники ТЦК водіїв знімають прямо з бензовозів.
“Їде бензовоз, везе паливо. Водія забрали, бензовоз навантажений на узбіччі залишився. Водіїв з допусками, з АДР (поширене позначення небезпечних вантажів, — ред.) їх дуже мало, таким чином, дефіцит кадрів призведе до того, що переміщати ресурс буде неможливо. Бронь 50% співробітників у цьому випадку нам точно не вирішує питання, тому що логічно, що незрозуміло де брати постійно цю другу половину після 50%”, — пише підприємець.
За словами експерта, у випадку визнання підприємства критично важливим, водіїв бензовозів треба дозволити бронювати в 100% випадках.
Якщо цього не зробити, можуть виникнути серйозні труднощі з доставленням палива на АЗС. Адже просто так когось за кермо бензовоза не посадиш, додає Льоушкін.