Мобілізація в Україні може зазнати революційних змін. У листопаді командувач Сухопутних військ Олександр Сирський розпорядився створити штатні рекрутингові підрозділи в кожній бойовій частині. Ця ініціатива має на меті зменшити залежність від територіальних центрів комплектування і перейти до сучаснішого формату вербування добровольців.
Кожна бойова бригада матиме команду з 3–7 рекрутерів, які зосереджуватимуться на пошуку та залученні нових бійців. Ця практика вже успішно працює в деяких підрозділах, наприклад, у Третій штурмовій бригаді, де до 80% особового складу було залучено через рекрутерів.
Нові підрозділи отримають більше автономії та можливість самостійно організовувати рекламні кампанії для залучення добровольців. Це може включати створення відеороликів, інформаційних заходів і навіть цільових акцій для конкретних аудиторій.
Чи стане рекрутинг альтернативою ТЦК?
З одного боку, ефективний рекрутинг може значно зменшити залежність від ТЦК, зробивши процес прозорішим і конкурентнішим. Успішні бригади, які пропонуватимуть кращі умови служби, зможуть залучати більше охочих.
З іншого боку, повністю відмовитися від примусової мобілізації поки що нереально. Адже навіть за умов якісного рекрутингу далеко не всі готові йти на службу добровільно.