Полички українських супермаркетів поступово змінюються, і деякі товари, які раніше були широко представлені, нині майже неможливо знайти. Це не наслідок дефіциту чи перебоїв з постачанням, а результат свідомої відмови від продукції, пов’язаної з Росією та Білоруссю, а також офіційної заборони на імпорт із країн-агресорів, пише Новини.LIVE.
Які товари зникли з продажу
Українські покупці більше не знайдуть на прилавках багато популярних брендів, які раніше користувалися попитом. У 2025 році ще можна зустріти продукцію з «російським слідом», адже деякі компанії маскуються під іноземні бренди, хоча їхні кінцеві власники – росіяни чи білоруси.
Аналітики “Опендатабот” опублікували перелік товарів, які практично зникли з магазинів через їхній зв’язок із країною-агресором:
- Чай Greenfield, Принцеса Нурі, Принцеса Канді (виробник – компанія «Орімі»).
- Чай Curtis, Richard (компанія «Май»).
- Дитяче харчування “Тьома”, “Агуша” (компанія «Вімм-Білль-Дан»).
- Молочна продукція “Простоквашино” («Данон Росія»).
- Пиво “Жигулі”, “Балтика”.
- Напівфабрикати “Єрмоліно” («Інвест Альянс»).
- Макаронні вироби “Макфа”.
Цей список – лише частина товарів, які вже не потрапляють на український ринок. Однак, як зазначають експерти, деякі продукти все ще можуть бути присутні на полицях, тому варто уважно перевіряти виробника.
Як перевірити, чи товар має зв’язок із Росією
Міністерство цифрової трансформації України у межах проєкту «Дія.Відкриті дані» надало поради, як уникнути купівлі продукції з РФ чи Білорусі: Перевіряйте штрих-код:
- 482 – Україна
- 481 – Білорусь
- 460-469 – Росія
Аналізуйте компанію-виробника. Дізнатися про кінцевих власників бренду можна через сервіси YouControl та Опендатабот, які містять інформацію про юридичних осіб, офшори та реальних бенефіціарів компаній.
З огляду на ці дані, українцям радять бути уважними під час покупок, щоб не підтримувати економіку країни-агресора.