Нейробіолог Петро Чорноморець зазначає, що стрес та виснаження після повітряних тривог серйозно впливають на здатність дітей до навчання. За його словами, у такому стані навчання стає формальністю, оскільки дитина не здатна повноцінно засвоювати матеріал.
Чорноморець у своєму інтерв’ю з OBOZ.UA підкреслює, що діти, які не виспались чи переживають стрес, фактично пропускають уроки, навіть якщо присутні на них фізично. У ідеальній ситуації, на його думку, школи повинні надавати можливість дітям відпочивати у разі, якщо вони перебувають у нересурсному стані. Це означає, що дитина мала б право на відпочинок, якщо вона не здатна до навчання через стрес.
У деяких приватних школах діти мають більше свободи для відпочинку та можливості зняти стрес, але в державних навчальних закладах подібну систему реалізувати важче. Це пов’язано з тим, що школа має виконувати дві ключові функції: забезпечувати навчальний процес і бути безпечним місцем для дітей, поки їхні батьки на роботі. Проте, за словами Чорноморця, проблема полягає в тому, що фокус уваги частіше направляється на програму, а не на психічний стан дітей.
В умовах війни діти часто перебувають у стані тривоги через регулярні повітряні тривоги та загрози їхньому життю. Відсутність нормального сну та постійне очікування небезпеки можуть викликати серйозний стрес, що негативно впливає на процес навчання. Формально уроки тривають, але з огляду на стан дитини, навчання для неї фактично не відбувається.
Чорноморець зазначає, що в таких умовах батькам важливо враховувати стан дитини. Якщо дитина виснажена, шкільний день може перетворитися на формальність без реального навчального результату. З огляду на це, важливо забезпечити дитині можливість відпочити або відновитися після стресу, аби вона могла ефективніше засвоювати навчальний матеріал.