Український бренд brabrabra, який спеціалізується на виготовленні жіночої спідньої білизни, веде рекламну кампанію, яку різко розкритикували користувачі інтернету. Так, спершу на сайті та у соцмережах компанії, а потім і у столичному метро з’явилися фотографії відомих публічних українок, які начебто цитують жінок-військових. Цитати так чи інакше стосуються дискомфорту, який спричиняє незручна спідня білизна.
Найбільше обурення спричинила цитата, подана від імені акторки Олени Кравець, яка говорить за військову з позивним «Піранька»: «Були моменти, коли білизна не тримала, й при виконанні своїх обов’язків просто випадали груди». Втім, не Кравець єдина долучилась до кампанії: там також можна побачити скандальну телеведучу Надію Матвєєву, блогерку з неоднозначною репутацією Дашу Квіткову та Ольгу Руднєву – СЕО Superhumans (спеціалізована ортопедична клініка для лікування та реабілітації постраждалих від війни, які залежать від протезування внаслідок ампутації – «Главком»).
Матвєєва долучилась до кампанії
Даша Квіткова попіарилась на військовослужбовицях
Ольга Руднєва заговорила за військову
У соцмережах негативно відреагували на такий креатив. Проте сталося це лише тепер, хоча кампанія почалась значно раніше.
«Яке відношення пані Кравець і інші розкручені медійні обличчя мають до ЗСУ? Навіщо вона говорить від імені військових? Що вони знають про бронежилети, які стягують груди чи інші нюанси повʼязані з військовим побутом? Чому вони говорять від імені воїнів? Чому самі жінки-воїни не можуть розповісти про анатомічні особливості форми і амуніції, яка їм потрібна? Навіщо ці медійні посередники? Невже автори цієї бортової кампанії не розуміють, що в такий спосіб знецінюється праця, жертовність жінки – воїна, їх робота?», – запитує нардепка від «Європейської Солідарності» Ірина Геращенко.
Військовослужбовиця Аліна Сарнацька також не схвалила таку кампанію: «Брабрабра хотіла піар на військових і продавать ліфчики. Кравець просто хотіла піар на військових, ГО хотіла піар на військових і передасть їм ліфчики… Всі мої знайомі жінки можуть справитися зі своїми грудьми. Без допомоги Олени Кравець».
Власне, чимало користувачок інтернету висловилися з обуренням:
Зазначимо, що кампанія brabrabra триває вже кілька місяців, і спрямована вона на збір коштів для купівлі зручної білизни для жінок-військових: топ і пара трусиків. Бренд залучив благодійну організацію ArmWomenNow та жіночий ветеранський рух Veteranka, щоб дослідити потреби жінок на передовій та зібрати відгуки захисниць. На питання про те, чому публічні жінки говорять за захисниць, brabrabra ще у травні пояснював так: «Чому Даша Квіткова говорить за захисниць? Більше 62 тисяч жінок наразі служить в Збройних силах України. Близько 5 тисяч на передовій. Цивільні говорять за військових з їхнього дозволу, тому що не всі жінки-військові мають за мету популяризувати тему білизни та комфорту на передовій. Їхня основна мета – це захист країни. А наша з вами задача як цивільних – це чути, питати та говорити їхньою мовою про їхні потреби».
Ще в січні бренд у своєму Інстаграмі виклав фото Олени Кравець, яка «говорить» за військовослужбовиць. Тоді ми побачили критику під постом як від жінок у тилу, так і від самих військовослужбовиць. Минуло кілька місяців – концепція не змінилась, кампанію ніхто не скасував.