Документи українців, які планують виїзд за кордон, тепер підлягатимуть новому процесу перевірки. Суть нововведення полягає в інтеграції електронних даних з різноманітних систем та реєстрів, що обіцяє внести значні зміни в процедуру, яка стосується контролю за виїздом громадян з країни.
Цей процес охоплює, зокрема, й доступ до інформації, що має обмежений доступ. Про те, як саме зміниться процес перевірки документів на кордоні в умовах цифровізації, розповів речник Державної прикордонної служби України (ДПСУ) Андрій Демченко під час ефіру телемарафону.
Для тих осіб, які безпосередньо перетинають кордон, істотних змін не передбачається. Однак нововедення для прикордонників і контролерів покликане значно полегшити їхню роботу, забезпечивши легший доступ до перевірки документів і зменшуючи ризики використання підроблених документів.
Згідно з постановою, ухваленою Кабінетом Міністрів України 9 серпня, Держприкордонслужба отримала нові повноваження для доступу до електронних даних, які містяться в державних реєстрах.
Це означає, що відтепер прикордонники зможуть отримувати інформацію про громадян, які покидають країну, шляхом інформаційного обміну з іншими державними органами.
Коли документ набере чинності, ДПСУ почне укладати угоди з відомствами, що є власниками окремих баз даних, для того, щоб чітко визначити всі аспекти використання персональної інформації людей, які планують перетнути кордон.