Перша леді Олена Зеленська повідомила, що в українських школах запровадять уроки щастя. Це адаптація американського курсу, який буде відповідати українським реаліям.
РБК-Україна розповідає, що таке уроки щастя та як їх будуть проводити.
Що таке уроки щастя
У школах США діти проходять курс із соціально-емоційного навчання, який називається Well-Being. В Україні запускають аналог – уроки щастя.
“Курс розкриватиме найважливіші знання й навички, без яких неможливе щасливе, змістовне, плідне життя”, – написала Олена Зеленська.
Зокрема, на курсі буде йтися про:
- вміння будувати стосунки з людьми
- творчість і вміння бути творцем свого життя
- “людинознавство” – про розуміння того, що означає бути людиною
- вміння любити, співчувати, жити гідно та бути вільним
- мудрість і те, як зростати в ній, вміння осмислювати життя та досвід
- цінності й те, як важливо знати сенси життя
- емоційну компетентність – важливість емпатії, емоційного інтелекту, щоб розуміти емоційні потреби та почуття, як власні, так і свого оточення
- ментальне здоров’я, розуміння того, як дбати про нього
Як будуть проходити уроки
Уроки щастя будуть проводити для учнів 1-7 класів.
Курс складається з чотирьох рівнів: матеріали для дошкілля та учнів перших класів, других і третіх класів, четвертих і п’ятих класів та шостих і сьомих класів відповідно.
Педагогам нададуть рекомендації щодо викладання, а учням – робочі зошити відповідно до рівня.
“Матеріали курсу інтегруватимуться наскрізно через інші предмети та можуть використовуватися психологами й соціальними педагогами, класними керівниками та вчителями-предметниками”, – пояснюють у МОН.
Важливо додати, що для впровадження курсу в Україні підготують тренерів, які надалі будуть навчати вчителів у школах.
Оскільки курс повинен розвинути в дітей навички саморегуляції емоцій, стресостійкості, вирішення конфліктів і конструктивної взаємодії з навколишніми людьми, то безпосередньо під час занять діти будуть тренувати ці вміння.
Чи будуть оцінки на уроках щастя
Нова дисципліна не передбачає оцінювання, до якого звикли в школах.
“Проте в структурі курсу є рефлексивні практики, які дозволять учням, вчителям і батькам відстежувати прогрес в опануванні навичок”, – зазначають у Міністерстві.