Основними проблемами для компаній у веденні бізнесу у 2024 році стали бронювання військовозобов'язаних співробітників (80% респондентів) та забезпечення безпеки персоналу (75%).
Про це свідчать результати опитування Американської торгової палати в Україні та Citi Україна, що представлені на конференції Ukraine Recovery Conference (URC2024), пише “Економічна правда”.
Серед інших серйозних викликів – здоров’я та психічний стан працівників (50%), перебої в електропостачанні (50%), ракетні удари Росії по критичній інфраструктурі та бізнес-активам (45%). При цьому 81% опитаних компаній наголосили, що мобілізація впливає на результати їхньої діяльності.
Респонденти назвали три головні кроки, які має зробити уряд для допомоги бізнесу:
- забезпечити чітку та прозору процедуру бронювання (80%),
- імплементувати реальну та ефективну судову реформу (70%),
- гарантувати стабільність та передбачуваність податкового законодавства (62%).
Незважаючи на виклики, 98% компаній-членів Палати продовжують працювати: 85% повністю функціонують, 15% – частково. При цьому 30% мають пошкоджені активи, з яких 70% вже відновлено.
Респонденти очікують, що у 2024 році порівняно з 2023-м доходи 43% компаній збільшаться, 35% збережуться на колишньому рівні, а 22% – знизяться. Для адаптації до військових реалій компанії розширили можливості віддаленої роботи (87%), розробили плани на НС (83%), посилили кібербезпеку (48%) та диверсифікували ланцюжки поставок (43%).
Водночас 77% компаній не переносили свої об’єкти із зон бойових дій, хоча 23% переміщали офіси (48%), склади (40%), R&D-центри (32%) та заводи (12%). Вихід на нові ринки як стратегічну відповідь на виклики війни розглядали 27% фірм, переважно в Європі (87%), США (30%) та Азії (30%).
Понад 75% респондентів критично оцінюють роботу судової системи України, вимагаючи її реформування задля забезпечення ефективності.
В опитуванні, проведеному з 22 травня по 5 червня 2024 року, взяли участь 111 керівників та топ-менеджерів компаній-членів Палати взяли участь Американської торгової палати в Україні. 72% респондентів – керівники компаній.